رئیس جمهور پیشین آمریکا از عملکرد دولت بایدن در خروج از افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به خروج شتاب زده نظامیان این کشور از افغانستان واکنش نشان داد.

بر این اساس، ترامپ در بیانیه‌ای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست. وی ضمن آنکه رئیس جمهور آمریکا را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست، اوضاع کنونی این کشور (افغانستان) را غیر قابل قبول خواند.

به علاوه، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد چنانچه من رئیس جمهور بودم، جهان می‌دانست که خروج ما از افغانستان تابع شرایطی است و این اقدام (خروج از افغانستان) خیلی متفاوت و موفق‌تر بود و طالبان این موضوع را بهتر از هر شخصی دیگری درک می‌کرد.

ترامپ خاطر نشان کرد: من شخصا با سران طالبان گفتگو کردم. آن‌ها متوجه شده بودند که کاری که امروز انجام می‌دهند، قابل تحمل نیست.

مقام‌های آمریکایی و افغانستانی اسفند ماه سال گذشته (۲۹ فوریه ۲۰۲۰) اعلام کردند واشنگتن و متحدانش در ناتو نیروهایشان را طی ۱۴ ماه از افغانستان خارج خواهند کرد. این موضوع در صورتی بود که طالبان به تعهداتش بر اساس توافقی که در دوحه امضاء کرده پایبند باشد.

پنج هزار زندانی گروه طالبان نیز براساس همین توافقنامه از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شدند که اکنون دولت مدعی است شمار زیادی از آن‌ها به میدان جنگ برگشته‌اند. طالبان هم اینک با سرعت زیاد در حال پیشروی و تصرف شهر‌های بزرگ افغانستان از جمله هرات و قندهار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
عجب لوضاع بدی شده اونجا
آخرین اخبار