دستور دادگاه آمریکا به دولت بایدن برای عمل کردن به قوانین مهاجرتی ترامپ

یک قاضی فدرال به دولت بایدن دستور داد سیاست ترامپ در مورد مهاجران در مرز مکزیک را اجرایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال آمریکا از دولت بایدن خواست به قوانین مهاجرتی دولت ترامپ پایبند باشد.

بر این اساس، این قاضی فدرال گفت: دولت بایدن بدون در نظر گرفتن مزایای قانون مهاجرتی ترامپ موسوم به "ماندن در مکزیک" آن را لغو کرده است و حالا باید این قانون را بدون فوت وقت بازگرداند.

قانون مهاجرتی "ماندن در مکزیک" که در سال ۲۰۱۹ توسط ترامپ وضع شد به ده‌ها هزار مهاجر و پناهجو که از آمریکای مرکزی به سوی آمریکا می‌آمدند دستور می‌داد تا زمان مشخص شدن نتیجه دادگاه پناهندگیشان در مکزیک منتظر بمانند.

متیو کاسمارک، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در این باره تاکید کرد: دولت بایدن قوانین مربوط به رویه مهاجرت و پناهجویان را نقض کرده و چندین مزیت اصلی قانون قبلی ترامپ را کاملاً نادیده گرفته و در این زمینه کاملاً "خودسرانه" عمل کرده است.

دولت بایدن در اول ژوئن در نامه‌ای از مقامات امور مهاجرتی آمریکا خواسته بود قانون قبلی ترامپ برای ماندن در مکزیک را برای مهاجران و پناهجویان لغو کند.

کاسمارک، قاضی دادگاه آمریکا یک هفته به دولت بایدن زمان داده تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. تاکنون وزارت امنیت داخلی آمریکا به این درخواست دادگاه واکنشی نشان نداده است.

مدافعان این سیاست می‌گویند این قانون فشار را بر مقامات امور مهاجران و پناهجویان کاهش می‌دهد. در مقابل، گروه‌های حقوق بشری معتقدند این قانون می‌تواند راهی برای نقض حقوق بشر در قبال مهاجران و پناهجویان باشد و آن‌ها را در معرض خطراتی همچون آدم ربایی و سوءاستفاده‌های جنسی قرار دهد و جان میلیون‌ها مهاجر بی بضاعت را تهدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار