دستگیری بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی در مرز‌های آمریکا

وزیر امنیت ملی آمریکا از افزایش شمار افراد دستگیر شده در مرز‌های این کشور طی ماه میلادی گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی اعلام کردند در ماه گذشته میلادی بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر که تلاش کردند به طور غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا شوند، دستگیر شدند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت ملی آمریکا پنجشنبه در کنفرانس خبری در ایالت تگزاس گفت: «ما در گذرگاه‌های مرز جنوبی خود با شمار بی سابقه مهاجران مواجه هستیم. اوضاع در این مرز یکی از پیچیده‌ترین چالش‌هایی است که ما با آن مواجهیم. این اوضاع پیچیده و در حال تغییر و تحول است و افراد آسیب پذیری که در بحبوحه شیوع کرونا قرار دارند ضربه می‌خورند».

براساس داده‌های دستگاه گمرکی و مرزبانان آمریکایی، در ماه ژوئیه بیش از ۲۰۰ هزار نفر تلاش کردند به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند. تنها در این ماه، شمار کودکان بدون همراه نیز که در مرز دستگیر شدند در مقایسه با ماه قبل ۲۴ درصد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۶۲ خردسال غیرقانونی رسید.

این آمار نشان دهنده تغییر در مقایسه با تمایلات فصلی است. به طور معمول، گرمای شدید هوا در تابستان سبب کاهش شمار مهاجرانی بود که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز عبور کنند. مرزبانان در بیانیه‌ای اعلام کردند افزایش شمار اخراج‌ها در دوره شیوع کرونا نیز به نوعی دلیلی برای افزایش بسیار بالای شمار مهاجرانی است که تلاش‌های زیادی برای ورود به آمریکا کرده اند.

موج روانه شدن مهاجران به سمت آمریکا در آغاز شیوع کووید- ۱۹ کاهش و سپس بار دیگر در سال ۲۰۲۰ از سر گرفته شد و از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید با افزایش شدید روبرو است. کانادا کشور هم‌مرز آمریکا در شمال پیشنهاد کرده است شماری از مهاجران آمریکای مرکزی را بپذیرد.

کانادا متعهد شده است در سال ۲۰۲۱ هزاران پناهجو را بپذیرد، اما از پذیرش پناهجویانی که در زمان شیوع ویروس کرونا به آن کشور رفتند خودداری کرد. مشخص نیست که کانادا در نظر دارد چه تعدادی از مهاجرانی را که در بازداشتگاه‌های آمریکا هستند بپذیرد و چه شرایطی برای پذیرش آن‌ها دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار