سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی

هاشمی گلپایگانی گفت: با توجه به شرایط زمانی، اکنون برای ترویج و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در فضای رسانه‌ای و مجازی بیشتر فعالیت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش استانی نخبگان اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری متغیر بوده و بنا به افتضای مکانی و زمانی برای ترویج و احیای آن باید در جامعه تلاش کرد.

او با بیان اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر قابل اغماض نیست و باید همیشه در دستور کار هر مسلمانی باشد، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که اغلب جوانان و نوجوانان در فضای مجازی فعالیت دارند، بنابراین چاره‌ای جز ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر در این فضا نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: اینکه بتوانیم شکل و قالب ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در شرایط کنونی تغییر داده و به گونه‌ای عمل کنیم که روی مردم به ویژه نسل جوان موثر واقع شود، کار بسیار ارزشمندی بوده و حتما قابل تحقق است.

هاشمی گلپایگانی شرایط کنونی زندگی بشر را میدان مبارزه و تقابل بین فرهنگ‌ها دانست و ادامه داد: در عصر حاضر باید با سلاح دانش، علم، فرهنگ و تربیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت کرد، چراکه دشمن از این طریق به دنبال ایجاد رخنه در جامعه اسلامی است.

او خواستار دخالت دادن مردم در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر حامی اساتید، نخبگان و تلاشگران این حوزه بوده و از هیچ تلاشی برای حمایت از اندیشه و طرح‌های آنان دریغ نمی‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بر لزوم تلاش اساتید و نخبگان اندیشه‌ورز در زمینه انتقاد از مدیران و دستگاه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: البته نخبگان در کنار انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان، راه حل ارائه داده و تنها به رخنه گرفتن اکتفا نکنند.

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای ترویج امر به معروف و نهی منکر

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه هر کسی به وسع خودش باید نسبت به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کند، اظهار داشت: بحث اندیشه‌ورزی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت زیادی دارد و در کردستان این موضوع تعمیم پیدا کرده و همه دستگاه‌ها درگیر هستند.

جعفر عبدالملکی رسانه را یکی از بستر‌های موثر پیشران در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در رسانه باید با بهره‌گیری از ساختار‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای در راستای ترویج و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

او گفت: براساس آمار به دست آمده، جوانان کردستانی روزانه بیش از چهار ساعت از زمان خود را به حضور در فضای مجازی اختصاص می‌دهند، لذا باید سلیقه جوانان را مدنظر قرار داده و براساس سبک زندگی مردم در فضای مجازی برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان هم ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه دانست و گفت: در شرایط کنونی یکی از معروفات توصیه جوانان به کسب مهارت برای داشتن شغل است.

سیدجمیل احمدی با بیان اینکه صرف داشتن دانش، به معنای موفقیت در یافتن کسب و کار نیست، یادآور شد: اگر جوانان بیکار زیادی داریم، ناشی از عدم کسب مهارت و حرفه است، بنابراین یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، توصیه به کسب مهارت است.

دهه اول محرم به دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.