سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت درب منهول هزینه‌ای گزاف بر دوش آبفای آبادان می‌نشاند

مدیر آبفای آبادان از بالا بودن آمار سرقت و تخریب درب منهول‌های شهرستان در ماه خبر داد.

مصطفی مهرانفر مدیر آبفای آبادان در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: شهر آبادان دارای ۱۱۰ هزار منهول است که به صورت ماهانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ درب منهول سرقت یا تخریب می‌شود و هزینه‌ای مضاعف را بر آبفا ایجاد می‌کند.

او افزود: جایگزین کردن هر درب منهول یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزارتومان هزینه دارد و ماهانه به صورت میانگین سیصد میلیون تومان خسارت به آبفای شهرستان وارد می‌شود.

مهرانفر بروز خطرات جانی و پس زدگی‌های همیشگی فاضلاب در خیابان‌های شهر را از عواقب سرقت و تخریب درب‌های منهول برشمرد به این گونه که احتمال ورود اشیاء خارجی به دورن منهول زیاد می‌شود که همان عامل پس زدگی به حساب می‌آید.

او از دیگر عوامل پس زدگی فاضلاب در آبادان را ساخت و ساز‌های غیر مجازی و همکاری نکردن شهروندان با آبفا عنوان کرد که با ساخت و ساز بر روی خطوط منهول مشکلاتی را برای خود و سایر همشهری‌ها پدید می‌آورند.

از شکستی لوله غدیر تا پروژه ناتمام فیه

مدیر آبفای آبادان در خصوص شکستگی لوله در مقابل تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان و جاری شدن آب در آن نقطه بیان کرد: افرادی ناشناس به خط لوله‌ی طرح غدیر آسیب رساندند و جاری شدن آب نیز در آن قسمت به دلیل شکستگی آن لوله بوده که در حال حاضر بررسی‌های زیادی صورت گرفته تا با شناسایی افراد متخلف برخورد لازم با آنان صورت گیرد.

او با بیان جایگزینی پیمانکاری به جای پیمانکار پروژه فاضلاب منطقه فیه آبادان به دلیل کم کاری او در انجام پروژه پس از پیگیری‌های آبفای شهرستان به استان گفت: با معرفی پیمانکار جدید از سوی مجری طرح فعالیت اجرایی پروژه از سر گرفته می‌شود و پیش بینی می‌شود مدت زمان مورد نیاز برای آن دو ماه باشد.

مهرانفر در پایان ضمن عذرخواهی از مردم بابت کمبود‌های که در بخش آب و فاضلاب وجود دارد از مشکلات فراوان آبفا در بخش روستایی خبر داد که نیازمند تخصیص اعتباراتی است تا بخش زیادی از آن حل شود.

انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.