سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۷ هزار پرونده در دادگستری شاهرود رسیدگی شد

رییس دادگستری شاهرود گفت: ۱۷ هزار و ۱۷۲ پرونده از تیرماه سال گذشته تاکنون به دادگستری این شهرستان وارد و به ۱۶ هزار و ۷۱۱ پرونده رسیدگی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احمد مطهری نسب رییس دادگستری شاهرود گفت: ۱۲ شعبه دادگستری کار رسیدگی به این پرونده‌ها را عهده دار بودند.

او با بیان اینکه تشکیل پرونده‌های قضایی روند افزایشی دارد اظهار کرد: این میزان پرونده قضایی شایسته شهرستان شاهرود نیست.

مطهری نسب با بیان این که یک هزار و ۲۹۵ پرونده رسیدگی نشده از قبل در این دادگستری وجود داشت گفت: به رغم تلاش بی وقفه قضات و کارکنان، هنوز یک هزار و ۷۵۶ پرونده رسیدگی نشده باقی است.

رییس دادگستری شاهرود از تشکیل هشت هزار و ۹۹۴ پرونده طی یک سال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۷۱ پرونده نیز از قبل وجود داشت که در این مدت ۱۱ شعبه دادسرای شاهرود به ۹ هزار و ۴۷۸ پرونده رسیدگی شد.

مطهری نسب با بیان اینکه ۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرستان شاهرود فعالیت دارد، ادامه داد: با وجود یک هزار و ۱۹۸ پرونده قبلی، در یک سال گذشته نیز ۱۵ هزار و ۵۴۰ پرونده به این شعبه‌ها وارد شد که در نهایت برای ۱۶ هزار و ۸۴ پرونده رای صادر شده یا به صلح و سازش طرفین منتهی شد.

او صدور احکام جایگزین حبس را یکی از سیاست‌های دستگاه قضا برشمرد و افزود: برای برخی جرم‌ها، احکامی مانند خرید و توزیع ماسک و لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کاشت درخت و کمک به بیماران صادر شد که اثرگذاری تعدادی از آن‌ها نسبت به حبس بیشتر بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.