نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: رضایت مردم باید در محاکم قضایی مورد توجه مسئولین و قضات دادگستری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با رییس کل دادگستری و معاونان بمناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تاکید بر جلب رضایت حداکثری مردم در محاکم قضایی گفت: در کشور جمهوری اسلامی کاری سخت‌تر از قضاوت وجود ندارد، زیرا که همراه با خطر دنیایی و آخرتی است.

او افزود:رضایت مردم، وحدت، ولایت و رهبری ۳ مقوله مهم در استان است که باید برای دستیابی و تحقق این موارد اهتمام ویژه صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه قضات باید در صدور حکم احتیاط کنند و عجله در قضاوت خطای بزرگ است ابراز داشت: مشورت کردن برای قضات در حکم دادن بسیار امر پسندیده‌ای است.

عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان در این دیدار ضمن بیان اینکه سال گذشته سند ارتقا یافته تحول قضایی تهیه و ابلاغ شده است گفت: موانع پیش رو شناسایی شده و اهداف مقرر در این سند باید تا سال ۱۴۰۲ محقق شود.

او افزود: قوه قضایه بجای اکتفا به انجام وضایف حداقل، از حداکثر جمیع ظرفیت‌های قانونی خود در دستگاه قضایی استفاده کند.

عبداللهی هم چنین ابراز داشت: در سند تحول تهیه شده مقرر شد از نگاه تمرکز گرا و درون سازمانی به سمت مشارکت مردم و مردم محوری حرکت شود.

به گفته رییس کل دادگستری استان سمنان نظارت‌های گذشته نگر، انسان پایه به نظارت‌های همگانی و هوشمند تبدیل شده است.

او در ادامه بیان کرد: در راستای تغییر رویکرد دستگاه قضای از سنتی به هوشمند راه اندازی سامانه خودکاربری، دادرسی الکترونیک از اقدامتی است که انجام شده و از حضور ۱۷هزار مراجعه به دادگستری استان جلوگیری شده است.

عبداللهی هم چنین ابراز داشت: در اثر راه اندازی استعلامات الکترونیک ۱۸ هزار مراجعه کاهش یافته است.

رییس دادگستری کل استان سمنان ضمن بیان اینکه راه اندازی سامانه ارزیابی عملکرد قضات و کارکنان از دیگر اقدامات انجام شده است تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شهروندان، رضایت ۷۰ درصدی ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.