رییس کل دادگستری استان سمنان از رضایت ۷۵ درصدی شهروندان استان سمنان در ۳ ماهه نخست امسال از محاکم قضایی و قضات خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه  بمناسبت هفته قوه قضاییه ضمن بیان اینکه یکی از تکالیف حاکمیت جلب رضایت شهروندان است گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته، شهروندان از عملکرد محاکم قضایی و قضات استان در سال گذشته رضایت ۷۰ درصدی داشتند که در ۳ ماه نخست امسال به ۷۵ درصد افزایش یافت.

او ضمن بیان اینکه قوه قضاییه در سنوات اخیر از شکل سنتی به هوشمند در حال تغییر است گفت: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شده راه اندازی سامانه خودکاربری برای وکلا و کارشناسان و نمایندگان حقوقی سازمان‌ها است.

عبداللهی هم چنین بیان داشت: سامانه دادرسی الکترونیک در ایام کرونا ۱۷ هزار مراجعه حضوری شهروندان به دادگستری‌های استان را کاهش داده است.

به گفته رییس کل دادگستری استان سمنان با راه اندازی سامانه استعلامات الکترونیکی و برخط ۱۸ هزار مراجعه به دادگستری کاهش یافت.

او  اضافه کرد: سامانه نوبت دهیی راه‌اندازی و ۵ هزار و ۲۲۹ مورد خدمت در جهت جلب رضایت حداکثری مردم ارائه شد.

عبداللهی ضمن بیان اینکه روسا و دادستان‌ها در سراسر استان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ملاقات حضوری دارند ابراز داشت: ۱۰۰ مورد مراجعه حضوری در جهت خدمت رسانی به مردم صورت گرفت.

رییس کل دادگستری استان سمنان تشریح کرد: سامانه ارزیابی عملکرد راه اندازی شده و با خروج مردم از شعبات قضایی از طریق پیامک شهروندان می‌توانند عملکرد کارمندان و قضات دستگاه‌های قضایی را ارزیابی کنند.

به گفته عبداللهی در سال گذشته ۱۱۴ هزار پرونده در مراجع قضایی، ۵۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و میزان سازش در شورای حل اختلاف به ۳۸ در صد رسیده است.

او با بیان اینکه ۹۶ درصد پرونده‌ها که عمر بیش از یکسال داشت مختومه شد گفت: استان سمنان از حیث پرونده‌های باقی مانده در محاکم کیفری رتبه اول، تجدید نظر رتبه ۳ کشوری را دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.