سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مدرن‌ترین واحد سرم سازی خاورمیانه/ پروژه بازسازی خط تولید محصولات شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز

مدیر عامل شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز گفت:مدرن‌ترین واحد سرم سازی خاورمیانه پس از بازسازی آماده راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سعید باسمنجی مدیر عامل شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز گفت: پروژه بازسازی خط تولید محصولات این شرکت جزو یکی ازپروژه‌های کلان بهبود و اصلاحات GMP در صنعت دارویی کشور بود که از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته با هماهنگی و نظارت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت برای افزایش تولید انجام گرفته است.

اوافزود: در اجرای این طرح کلیه بخش‌های قبلی توزین، ساخت و محلول‌سازی، خطوط تولید سرم و فضا‌های مرتبط و مجاور این بخش‌ها به مساحت حدود ۲۰۰۰ مترمربع تخریب کامل شده و بخش‌های جدید با آخرین الزامات Eu – GMP در کلاس‌های B و C و D و با بالاترین الزامات کیفی طراحی و در مدت کمتر از ۶ ماه باز سازی و اورهال شده است.

به گفته او این شرکت داروسازی، جزو سه شرکت اصلی تولید کننده سرم‌های دارویی در کشور بشمار می‌رود که در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده و به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات تزریقی با بیش از ۲۰۰ میلیون واحد انواع فراورده‌های تزیقی و ویال نیاز ۵۰ درصد سرم کشور را تامین می‌کند.

مدیر عامل شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز به موضوع کمبود سرم در کشور اشاره کرد و گفت: با راه اندازی مجدد این واحد تولیدی و تولید شبانه روزی دیگری کمبودی در این حوزه نخواهیم داشت.

سعید باسمنجی  افزود: متاسفانه به دلیل بروز پیک پنجم کرونا و افزایش موارد بستری بیماران و به موازات آن مصرف ماهانه بیش از یک ونیم میلیون ویال رمدسیویر که مصرف آن نیاز به تجویز با یک واحد سرم تزریقی است، علیرغم تولید ماهانه بیش از ۱۱ میلیون واحد سرم توسط شرکت‌های تولیدکننده دیگر، تعادل عرضه و تقاضا به هم خورده بود که بزودی رفع مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرم سازی ، داروسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.