معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تولید و فرآوری گیاهان دارویی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی موجود در مناطق مختلف این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در جشنواره بادرشبی مراغه که در خانه تاریخی خیابانی این شهرستان برگزار شدگفت: با توجه به وجود گیاهان دارویی در دامنه‌های سهند و نیز اراضی این شهرستان، می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه اشتغال و تولید دارو‌های گیاهی گام برداشت.

او با بیان اینکه ارزش افزوده دارو‌های گیاهی در بازار‌های داخلی و خارجی بالاست افزود: در این راستا باید از اساتید و صنعتگران فعال این شهرستان به‌عنوان داشته‌های ارزشمند اجتماعی در جهت تولید و اشتغال استفاده کرد.

او بیان کرد: در حال حاضر نیز برخی سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در زمینه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان انجام می‌شود که در این زمینه نیز شاهد حضور فعال برخی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی به ویژه بانوان هستیم.

فرماندار مراغه افزود: کشت گیاهان دارویی و توسعه آن می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید دارو‌های گیاهی در منطقه و اشتغال صد‌ها نفری در این زمینه شود.

موسوی اضافه کرد: پیشینه تولید دارو‌های گیاهی در این شهرستان به دوره ایلخانی برمی‌گردد که در آن زمان، یکی از بزرگترین انستیتو‌های بزرگ داروسازی در روستای آهق مراغه فعال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.