سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست نمایندگان دموکرات کنگره برای تعطیلی زندان گوانتانامو

۷۵ تن از قانونگذاران دموکرات آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن خواستار تعطیلی زندان گوانتانامو شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها نفر از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا شامل مقامات کمیته‌های خدمات نیرو‌های مسلح، امور خارجی و اطلاعات روز پنج شنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند فورا زندان نظامی گوانتانامو را تعطیل کند.

بر این اساس، این نمایندگان که ۷۵ نفر هستند چند هفته پیش از بیستمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر که منشا افتتاح این زندان شد در نامه‌ای تداوم عملیات این زندان را لکه ننگی برای اعتبار آمریکا دانستند که موجب تضعیف توان آن در حمایت از حقوق بشر و حکومت قانون می‌شود.

آن‌ها در این نامه نوشتند: «از شما می‌خواهیم گام‌های لازم را برای تعطیلی نهایی این زندان بردارید و فورا برای کاهش جمعیت آن اقدام کنید و این اطمینان حاصل شود که با بازداشتی‌های باقیمانده به صورتی انسانی رفتار شود و شفافیت رویه‌های کمیسیون نظامی در گوانتانامو افزایش یابد.»

هزینه اداره این زندان سالانه ده‌ها میلیون دلار است و جامعه حقوق بشر بار‌ها از آن بیزاری جسته است. دولت بایدن روز ۱۹ ژوئیه اعلام کرد نخستین بازداشتی این زندان را به وطن خود باز گردانده است. با این انتقال، شمار زندانیان این زندان به ۳۹ نفر کاهش یافت که بسیاری از آن‌ها بیش از دو دهه است که بدون محاکمه زندانی هستند.

آمریکایی‌ها در یک قرن اخیر، علاوه بر جنایات ضد بشری در داخل سرزمین خود همچون رفتار دولت آمریکا و پلیس این کشور با سیاه‌پوستان و بومیان، آتش زدن مرکز داوودی‌ها در زمان کلینتون و سوختن ده‌ها زن، مرد و کودک، کشتن بی گناهان هرچند روز یک بار در خیابان‌های آمریکا به دست پلیس این کشور، اقدامات جنایتکارانه زیادی علیه مردم سراسر جهان انجام داده است.

بکارگیری بمب اتم با بیش از دویست هزار کشته در ژاپن، تجاوز به کشور‌های ویتنام، افغانستان، عراق و کشتار هزاران کودک، زن و مرد بی گناه، جنایت‌ها در زندان‌های گوانتانامو، ابوغریب در عراق، و زندان‌های مخفی‌شان در سراسر جهان، کمک به تروریست‌های نامدار و ایجاد گروه تروریستی داعش، کمک و حمایت از رژیم‌های سفاکی همچون صدام، رژیم صهیونیستی و امثالهم، حمایت و کمک به سعودی‌ها در تجاوز و کشتار مردم بی گناه یمن، و هزاران جنایت مستقیم و غیر مستقیم دیگر از دستاورد‌های حقوق بشری آمریکایی‌های در حدود یک قرن اخیر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
حتما چند زندان مخفی دیگر ساخته اند و میخواهند این زندانی که همه دنیا از وجودش با خبر شده اند تعطیل کنند