نامزدی رئیس سابق زندان گوانتانامو از سوی دونالد ترامپ برای تصدی یک مقام مربوط به امور حقوق بشری در وزارت خارجه آمریکا، نگرانی‌‌های زیادی را برانگیخته است.

ترامپ شکنجه گر زندان گوانتانامو را برای تصدی یک مقام حقوق بشری معرفی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه رئیس پیشین زندان گوانتانامو را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای تصدی معاونت امنیت داخلی، دموکراسی و حقوق بشر در وزارت خارجه این کشور معرفی کرد.

اقدامی که نگرانی فعالان حقوق بشر و مقامات پیشین آمریکایی را به دنبال داشته است.

در گزارش سال ۲۰۰۸ کنگره آمده «مارشال بیلینگزلی» در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ مسئول زندان مخوف گوانتانامو بود و نقش پررنگی در گسترش برخی روش‌های بازجویی داشت که کنگره بعد‌ها از آن‌ها به عنوان شکنجه یاد کرد. استفاده از چشم بند و یا کشیدن کیسه بر سر زندانیان، ممانعت از خواب زندانیان، ایستادن طولانی مدت و استفاده از سگ‌های ارتش در جهت ارعاب آن‌ها از جمله این روش ها بود.

توماس رومیگ، یکی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنا، بیلیگزلی را بدترین نامزد ممکن برای برعهده گرفتن این نقش حیاتی و مهم در ارتباط با سیاست‌های خارجی حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا دانست.

از سوی دیگر دولت ترامپ و برخی جمهوری خواهان برجسته کنگره آمریکا از نامزدی رئیس سابق گوانتانامو برای تصدی این پست دفاع کردند و معتقدند نقش او در استفاده از روش‌های شکنجه در زندان مذکور به گونه‌ای اغراق آمیز بیان شده است.

سنای آمریکا تا به امروز که نزدیک یک سال از اعلام نامزدی بیلینگزلی از سوی ترامپ می‌گذرد، از تائید صلاحیت او خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار