سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اتمام عملیات ریل گذاری خاش - زاهدان/ راه آهن تمام ایرانی چابهار - زاهدان تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد

یک مقام مسئول گفت: عملیات ریل گذاری قطعه ۷ تا ۸ راه آهن چابهار- زاهدان حد فاصل خاش تا زاهدان به اتمام رسید.

خیرخواه مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه راه آهن چابهار-زاهدان از بندر شهید بهشتی چابهار آغاز و در ایستگاه زاهدان به اتمام می‌رسد، گفت: طول این پروژه ۶۳۵ کیلومتر است که جزو بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود.

او ادامه داد: طول این مسیر ریلی با احتساب ایستگاه‌ها و مسیر‌های ریل گذاری شده به ۷۶۰ کیلومتر می‌رسد و فردا با دستور رئیس جمهور ریل گذاری ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر که حد فاصل خاش تا زاهدان می‌شود به پایان می‌رسد و تا سه یا ۴ ماه دیگر این مسیر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان با بیان اینکه کل پروژه ریلی چابهار- زاهدان به ۹ قطعه تقسیم می‌شود، گفت: فردا ریل گذاری قطعات ۷ تا ۸ به اتمام می‌رسد و سایر قطعات هم خوشبختانه با همکاری تمامی مهندسان ایرانی پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی داشته به طوری که ۵ تا ۶ کیلومتر هم از سمت چابهار ریل گذاری شده است.

خیرخواه تاکید کرد: با توجه به اولویت مسیر خاش تا زاهدان در حال حاضر این مسیر ریل گذاری شده و به زودی ریل گذاری کل قطعات هم به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل مسیر به ۶۹ درصد رسیده است، افزود: پیشرفت کل این مسیر هم که شامل زیرسازی و روسازی می‌شود، به ۵۷ درصد رسیده که با تزریق سریع منابع مالی و تامین اعتبارات این پروژه تا یکی دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان با اشاره به اینکه تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه صورت گرفت: گفت کل این مبلغ هنوز به این پروژه تزریق نشده و هنوز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه باقی مانده که در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت سایر اقساط آن هستیم.

خیرخواه بیان کرد: سرعت اجرای این پروژه بسیار خوب است و امیدواریم با همکاری مهندسان و متخصصان کشور بتوانیم این پروژه را در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

او یادآور شد: تمام طول این مسیر ریلی با استفاده از ریل ملی (ذوب آهن) احداث شده و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بدون هیچ وابستگی به کشور‌های خارجی، این پروژه انجام شده است.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان در پایان بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های ریلی کشور از جمله چابهار زاهدان، یزد –اقلید به صورت کاملا ایرانی و بدون هیچ وابستگی به واردات ریل از کشور‌های خارجی ساخته شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، مسیر ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.