سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت زمین‌های ۲۰۰ میلیاردی به بیت‌المال /هم عروس کینه‌جو دستش رو شد

مهم‌ترین حوادث پنجم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه پنجم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بازگشت زمین‌های ۲۰۰ میلیاردی به بیت‌المال

فرمانده انتظامی استان فارس از اجرای طرح قلع و قمع ۲۰۰ هزار متر از کاربری‌های غیرمجاز در منطقه "سیاخ دارنگون" شیراز به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه "سیاخ دارنگون" شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی به مکان‌های مذکور اعزام و نسبت به اجرای طرح تخریب ۵۰ مورد کاربری غیرمجاز شامل پی کشی، فنداسیون، دیوار کشی و ... اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲۰۰ هزار متر از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف کامیون حامل ژنراتور قاچاق

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه ژنراتور دیزل برق قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه ژنراتور دیزل برق خارجی فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در این راستا راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

خودرو‌های حامل گوسفند قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی لامرد گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از دو دستگاه پراید ۲۱ راس گوسفند قاچاق کشف کردند.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: ماموران انتظامی لامرد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی به ۲ دستگاه پراید مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: در بررسی اولیه از خودرو‌ها مشخص شد که حامل ۲۱ راس گوسفند قاچاق می‌باشد و رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و س از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۶۳۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سارقان تابلو‌ها روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری ۲ سارق و کشف ۴ فقره سرقت تابلو ادارات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت تابلو ادارات در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بوانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی‌های به عمل آمده ماموران انتظامی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که از سارقان سابقه‌دار بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت تابلو ادارات اعتراف و در بازرسی از محل اختفا آنان اموال مسروقه کشف شد، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هم عروس کینه‌جو دستش رو شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: عامل انتشار تصاویر شخصی یک خانواده در شبکه اجتماعی واتساپ توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب مرودشت مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی تعدادی از اعضای یک خانواده در مراسم عروسی در گروه واتساپ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: بلافاصله با پیگیری‌های فنی کارشناسان پلیس فتا و سرنخ‌های به دست آمده در فضای مجازی، عامل انتشار تصاویر خصوصی شناسایی و مشخص شد متهم هم عروس شاکی است.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه کارشناسان متهم را به پلیس فتا احضار کردند، عنوان داشت: متهم در بازجویی اولیه به بزه انتسابی اعتراف و گفت در پی اختلافات قبلی قصد انتقام جویی داشته‌ام.

سرهنگ زینلی با اشاره به معرفی متهم به دستگاه قضائی، بیان کرد: هیچ جرمی در فضای مجازی از چشم تیزبین پلیس فتا دور نخواهد ماند و فضای مجازی دستمایه انتقام و شوخی و غرض‌ورزی نیست.

این مقام انتظامی اظهار کرد: رعایت اخلاق همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و کاربران باید رویکرد اخلاق مدارانه داشته باشند و از انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و خصوصی دیگران خودداری کنند.

عکس‌العمل سریع پلیس کازرون در کشف خودرو مسروقه

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در کمتر از ۱۵ دقیقه سواری پراید مسروقه را توقیف و سارق را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: صبح امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو پراید در یکی از محلات شهرستان کازرون، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اجرای طرح مهار و گشت زنی در کازرون خودرو سرقتی را کمتر از ۱۵ دقیقه در یکی از خیابان‌های این شهرستان مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

زراعتیان افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهم ۴۹ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی و پارک کردن وسیله نقلیه در مکان‌های امن و مطمئن می‌تواند از بروز هرگونه سوء استفاده سارقان جلوگیری و آنان را در رسیدن به خواسته‌های شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.