سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد؛

پیگیری ساماندهی سگ گردانی در کمیسیون مجلس

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:ساماندهی سگ گردانی به عنوان یک طرح در کمیسیون مجلس در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود رضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری هاری از حیوان به انسان منتقل می‌شود، گفت: هر سال شاهد حجم عظیمی از حیوان گزیدگی هستیم که بیشتر این گزیدگی‌ها مربوط به حیوانات صاحب دار است.

رسولی افزود: امروزه به دلیل  رعایت نشدن الزمات بهداشتی و حقوقی این پدیده تبدیل به یک معضل جدی شده است.

او با بیان اینکه در کشور ما هنوز سگ گردانی جرم محسوب نمی‌شود تاکید کرد: نگهداری از حیوانات خانگی الزامات فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی دارد که توجه چندانی به آن نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه سگ گردانی نباید موجب ترس و اضطراب مردم شود تصریح کرد: در کشور‌های غربی اگر سگ به دیگران آسیب برساند، صاحب آن موظف به پرداخت خسارت به فرد آسیب دیده است.

او با بیان اینکه رها کردن فضولات حیوانات در معابر معضلات زیست محیطی و بهداشتی ایجاد می‌کند، بیان کرد: نوعی انگل خطرناک از فضولات سگ به انسان منتقل می‌شود.

رسولی با بیان اینکه باید اماکن خاص برای گرداندن حیوانات خانگی در نظر گرفته شود، تاکید کرد: وظیفه دامپزشکی تامین بهداشت و رفاه حیوانات مطابق قانون است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه  سال گذشته ۱۲ هزار مورد واکسیناسیون هاری در استان انجام شده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵ هزار و ۴۰۰ مورد واکسیناسیون انجام گرفته است.

رسولی یادآورشد: در حال حاضر ۶ واحد درمانی برای دام‌های کوچک در استان وجود دارد که عملیات واکسیناسیون و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این واحد ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.