نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت:طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش یافته است.

کاهش طلاق در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان به آسیب‌های نوظهور جامعه اشاره کرد و گفت: سگ گردانی و نگهداری آن در مکان‌های عمومی به ویژه آپارتمان‌ها یکی از آسیب‌های روحی روانی جدی برای مردم است که باید ساز و کار مناسبی برای این موضوع اندیشه شود.

وی همچنین از کاهش طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و خود کشی در استان خبر داد و افزود: در موضوع طلاق با ایجاد بنیاد صیانت از خانواده بیش از ۶۰۰ پرونده طلاق منجر به صلح و سازش شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: باید شورای فرهنگ عمومی هر جلسه بر روی یکی از آسیب‌های اجتماعی به عنوان دستور کار ورود کند تا بتوان برای حل و فصل برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی راه حلی پیدا کرد.

وی افزود: بنیاد‌های صیانت از خانواده باید تا پایان سال در همه شهرستان‌هایی که تاکنون ایجاد نشده فعال شود چرا که نقش مهمی در تقویت کانون‌های خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن دارد.

استاندارهمدان همچنین گفت: در دولت ۱۸ آسیب اجتماعی مورد تاکید و اولویت قرار گرفته و امسال برای ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده استان همدان ۴۱ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز با اشاره به متنوع و فراگیر بودن آسیب‌های اجتماعی، گفت: آموزش و آگاه سازی می‌تواند قشر‌های مختلفی را از افتادن در دامن این آسیب‌ها جلوگیری کند.

حیدری فضای مجازی را یکی از آسیب‌های تهدید کننده نسل جوان دانست که باید برای نظارت بیشتر بر این فضا راهکار‌های کارشناسی تدارک دیده شود.

انتهای پیام/ب

سازش ۶۰۰ پرونده طلاق در همدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.