سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارضایتی عمومی از اوضاع سیاسی و اقتصادی

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:نارضایتی عمومی از اوضاع سیاسی و اقتصادی نتایج فرسایشی برجام برای ناامید کردن مردم و پمپاژ منفی رسانه‌های معاند از جمله شاخص‌های دیگر در روند انتخابات کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مرتضی صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: انتخابات ایران را می‌توان به دلیل اهمیت و برد بین المللی با انتخابات آمریکا مقایسه کرد، لذا اقدامات رسانه‌ای گسترده‌ای را می‌طلبد.

او ویژگی خاص این دوره از انتخابات را با محوریت ۴ اَبَر متغیر بررسی کرد و گفت: اَبَر متغیر کرونا که درصدی از مردم به دلیل ترس از ابتلا به کرونا شرکت نکردند، ضمن اینکه کاهش میتینگ‌های میدانی به دلیل کرونا موجب کاهش شور اجتماعی انتخابات شد.

او  با بیان اینکه بزرگنمایی مشکلات اقتصادی، مدیریت کرونا، تبلیغ بی نتیجه بودن رای مردم در اداره کشور و تحریم انتخابات رویکرد دشمنان در تاثیرگذاری بر انتخابات ایران بود ادامه داد: پویش‌های مختلفی از خارج کشور برای کاهش مشارکت شکل گرفت و رسانه‌های معاند هم با خبرسازی، نشر اکاذیب و تحلیل‌های جهت دار این رویکرد را تقویت کردند.

مدیرکل صداوسیمای مرکزآذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صداوسیما تلاش کرد در دو حوزه افزایش مشارکت و تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح اقدام کند خاطر نشان کرد: رویکرد و جهت گیری اصلی ما اقناع افکار عمومی بود که صداقت، صراحت و شفافیت جزو دستورکار‌های ما برای افزایش اعتماد مردم بود.

صفری با بیان اینکه از پاییز ۹۹ تا روز انتخابات ۲۴ نظرسنجی داشتیم تا انتظارات مردم در برنامه ریزی‌ها لحاظ شود گفت: معاونت سیمای آذربایجان شرقی ۲۳۴ ساعت، صدا ۱۸۱ ساعت، خبر بسته‌های متنوع خبری و فضای مجازی ۳۴۵ دقیقه محتوا‌های کوتاه برای سلایق و افراد مختلف در ایام انتخابات ۱۴۰۰ تولید و پخش کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.