سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از۸۰۰ میلیون تومان برای حفاظت ازمنابع طبیعی استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اختصاص ۸۰۸ میلیون تومان برای افزایش ضریب حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزائی ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان  گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، ۸۰۸ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای افزایش ضریب حفاظتی، تامین و تجهیز یگان‌های حفاظت منابع طبیعی، برقراری گشت و مراقبت و کشیک اطفای حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان هزینه می‌شود.

او ادامه داد:۱۳۵ میلیون تومان از اعتبارات ملی و ۶۷۳ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای افزایش ضریب حفاظت منابع طبیعی در استان مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان درباره افزایش دمای هوای استان، خشکسالی و احتمال آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگ سازی حفظ و توسعه منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی استان به همراه همه همکاران ستادی و شهرستانی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی آمادگی کامل دارند.

خزایی ابراز امیدواری کرد با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری ها، بخشداری‌ها، شورا‌های اسلامی و دهیاران شاهد هیچ گونه آتش سوزی در عرصه‌های ملی نباشیم.

او افزود: همچنین بسیج سازندگی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری ها، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی و بهره برداران محلی نیز آمادگی دارند تا در صورت لزوم وارد عمل شده و نیرو‌های یگان حفاظت را در مهار دامنه آتش در عرصه‌های منابع طبیعی یاری دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع به طور ۲۴ساعته فعال است و مردم می‌توانند هر گونه آتش سوزی، تخریب یا تصرف در عرصه‌های ملی را از طریق این شماره‌ها به مسئولان مرتبط اطلاع دهند.

وسعت عرصه‌های ملی استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار است که ۸۲۲ هزار هکتار مرتع و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، جنگل دست کاشت و ذخیره گاه جنگلی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.