رئیس کل دادگستری استان همدان گفت:فعالیت هدفمند ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان، می‌تواند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و جرائم پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان از همکاری ۵۷ سازمان مردم نهاد با معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و گفت: در سطح استان همدان۶۰۰ سازمان مردم نهاد فعال هستند که  در زمینه جرایم عمومی مانند جرایم علیه محیط زیست ، منابع طبیعی، کودک آزاری، آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق و آموزش های قبل از ازدواج به مردم آموزش می دهند.

او با اشاره به اینکه قوه قضائیه به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت نهاد‌های مردمی در اواخر سال ۹۸ شیوه نامه‌ای به منظور چگونگی مشارکت با نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه ابلاغیه ای صادر کرد،افزود: در این شیوه نامه ساز و کار‌های ویژه‌ای طراحی شده است تا از ظرفیت منحصر به فرد و چگونگی مشارکت آنان با قوه قضائیه استفاده مطلوب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید به صورت مردمی و مستقل به مشکلات مردم و نیاز‌های جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عدالتخواه ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است مشارکت سمن‌ها در پیشگیری از وقوع جرم است که سمن‌ها با ارائه راهکار‌های مناسب از وقوع جرم پیشگیری کنند.

او عنوان کرد: در حال حاضر کمیته‌های مصلحین با موضوع صلح و سازش بین یکدیگر با همکاری ۱۰۰ مساجد در شهر همدان فعال است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و گفت: در این خصوص سازمان و تشکل‌های مردم نهاد به لحاظ ارتباطی که با آحاد جامعه و مردم دارند می‌توانند به خوبی مشکلات مردم را  حس و درک کنند و جنس مشکلات را بیشتر می‌شناسند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.