سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین کارگاه تخصصی حقوق رسانه در شرق کشور

اولین کارگاه تخصصی حقوق رسانه در شرق کشور به همت کمیسیون آموزش و تحقیقات کانون وکلای دادگستری خراسان ویژه خبرنگاران و وکلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جلالی وکیل پایه یک دادگستری خراسان رضوی و دارای دکترای حقوق عمومی از دانشگاه سوربن فرانسه گفت: وکیل و خبرنگار هردو صدای بر حق مردم هستند.

او با بیان اینکه آزادی اندیشه و بیان جزء حقوق بشر است افزود: اگر آزادی رسانه را تضمین کنیم میتوانیم بگوئیم رسانه آزاد داریم.

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در قانون مطبوعات دامنه محدودیت رسانه و خبرنگار وسیع است و اگر بخواهیم بر اساس آزادی بیان رسانه‌ها صحبت کنیم، نظام بازدارنده برای مطبوعات دست را می‌بندد و ذهن را درگیر میکند و این چهارچوب‌های سراسر محدود کننده آزادی بیان را زیر سوال میبرد.

مهم‌ترین ویژگی قانون مطبوعات مبهم بودن است

عباس شیخ الاسلامی حقوقدان و عضو هیئت علمی حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۱۱۴ سال برای قانون مطبوعات هنوز قانون جامعی نوشته نشده است گفت: مهم‌ترین ویژگی قانون مطبوعات مبهم بودن آن است.

او افزود: اصول آزادی رسانه بر چند اصل مهم استوار است: آزادی دریافت خبر، آزادی در انتقال پیام، آزادی در انتقال محتوا پیام و ممنوعیت سانسور از جمله مهم‌ترین اصول است.

انتهای پیام//ف. ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ماهورا
۱۵:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بسیار عالی امیدواریم قوانین مون روز به روز بهتر و روشن تر مدون بشه
عباس
۱۴:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کدوم قانون درسته که قانون مطبوعات درست باشه
چه توقعاااا