سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواجهه خانواده‌های ایرانی با ۳ بحران/ مشکلاتی که «انتخاب ناآگاهانه» می‌آفریند

معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خانواده ها در ایران به ویژه در شهرهای بزرگ با سه بحران مواجه هستندکه باید برای رفع آنها برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام حامد اهتمام معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  با بیان اینکه خانواده در ایران به ویژه در شهر‌های بزرگ با سه بحران مواجه شده است، گفت: مسئولان باید برای رفع این آسیب‌ها و پیشگیری از پیامد‌های ناشی از آن برنامه‌های کوتاه و بلندمدت تعریف کنند.

او افزود: بحران اول «تشکیل خانواده» است به نوعی که امروزه بر اساس آمار حدود ۱۱ میلیون دختر و پسر مجرد  منتظر تشکیل خانواده هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بحران دوم را مسأله «تحکیم خانواده» عنوان کرد و گفت: در جامعه امروز خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که دچار بی مهری و کمبود محبت هستند و به تعبیری دچار طلاق عاطفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام اهتمام با بیان اینکه مطابق داده‌های آماری شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم که این امر جدای از آمار طلاق عاطفی است که شاید در جایی نیز ثبت نشده باشد، گفت: متأسفانه در موضوع تحکیم خانواده عملکرد برخی از دستگاه‌های مسئول در جهت عکس بوده و به همین دلیل برخی بحران‌های یاد شده شکل گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، «فرزندآوری» را سومین بحران خانواده‌ها بیان کرد و گفت: در این موضوع نیز مطابق شاخص‌های آماری، جمعیت کشور ایران در سال‌های نه چندان دور وضع بحرانی و نگران کننده‌ای به خود خواهد دید.

او با بیان راه‌هایی برای پیشگیری از این بحران تصریح کرد: باید با الگو قرار دادن ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیهما، به «انتخاب آگاهانه» به عنوان مهم‌ترین مسأله تشکیل خانواده توجه داشت.

حجت الاسلام اهتمام تاکید کرد: در واقع در بسیاری موارد طلاق‌هایی که در کشور ما اتفاق می‌افتد به دلیل آگاهی نداشتن و شناخت نادرست طرفین از یکدیگر و زندگی است.

او گفت: بر این اساس یکی از کلیدی‌ترین راه‌های مقابله با مسائل مهم و آسیب‌های خانواده، مشاوره قبل از ازدواج است که با این راه ساده می‌توان خیلی از مشکلات آینده را شناسایی و از آن‌ها پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام اهتمام تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تربیت مبلغان تخصصی خانواده و اعزام آن‌ها به مراکز مورد نیاز و حتی مناطق کم برخوردار، سعی می‌کند به اندازه توان خود در این زمینه باری از روی دوش خانواده و جامعه بردارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.