به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزادمعاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه هم اندیشی شاخصهای تبلیغ نوین در جامعه نوین که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، با اشاره به سیاستها و مؤلفههای تبلیغ، گفت: خشیت الهی، قول سدید، نتیجه گرا بودن و توجه به تحول فرهنگی پیش آمده در عصر حاضر از شاخصههای حوزه تبلیغ تخصصی است.
او افزود: اگر عمل ما عامل ذکر خدا و آرامش شد، در این صورت تبلیغ موفق است و منشأ اثر خواهد بود.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم و سیره ائمه اطهار علیهم السلام، بهترین منبع برای تبیین شاخصهای تبلیغ تراز در اعصار مختلف و یکی از شئون اهل بیت، مبلّغ بودن آنان بوده است.
حجتالاسلاموالمسلمین روستاآزاد گفت: طبق آیات قرآن کریم تبلیغ همیشه با درگیری همراه بوده است، اگر صرف عبادت و کارهای شخصی بود، زورگویان با انبیاء کاری نداشتند.
او اظهار کرد: انسان هر چقدر هم توانایی بالایی داشته باشد، اما نتواند تحول فکری و معنوی برای کسی بوجود آورد، در حوزه تبلیغی نمیتواند اثری به جای بگذارد، اگر قلب و فکر ما طیب نباشد، ثمره طیب نمیدهد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر اگر در مجالس عمومی در زمینه تاریخ، تمدن و مشاوره مباحثی مطرح شود، ممکن است مخاطبان بر اساس یافتههای خودشان آن مباحث را نپذیرند، لذا مبلّغ باید یا خودش تخصص لازم را داشته باشد و یا از متخصصان بهره بگیرد.
حجتالاسلاموالمسلمین روستاآزاد ادامه داد: بشر از دین انتظاراتی دارد که به آن بعد عاطفی بیشتری بخشیده است، ما در عرضه دین برای مردم کم کاری کردیم و به خاطر همین کم کاریها و نبودن قالبهای تخصصی و درست، گرایش به معنویات نوین ایجاد شده است.
انتهای پیام/م