سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رنگ استان مرکزی قرمز‌تر شد

تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۳ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ‌بندی جدید وضعیت کرونایی وزارت بهداشت تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۳ شهرستان افزایش یافت.

بر این اساس وضعیت جدید رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان که از شنبه ۱۹ تیر قابل اعمال است به شرح زیر می‌باشد:

خمین، دلیجان و محلات در وضعیت قرمز، اراک، ساوه، شازند، فراهان، خنداب، زرندیه و تفرش در وضعیت نارنجی، آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد قرار می گیرند.

بدین ترتیب استان مرکزی در وضعیتی شکننده و در موج پنجم کرونا ویروس قرار گرفته موجی که به گفته کارشناسان به مراتب سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی بالاتری که موج پنجم نسبت به انواع قبلی ویروس دارد، پیش بینی می‌کنیم روز‌های سختی را در پیش رو داشته باشیم.

جمالیان افزود: موج پنجم شروع شده و دیگر نمی‌توان جلوی آغاز آن را گرفت، اما می‌توان مدت زمان و طول کشیدن آن را تعیین کرد هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

او از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.