سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سنگین توحش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

سازمان‌های بین المللی اعلام کردند جنگ رژیم غاصب صهیونیستی علیه نوار غزه ۳۸۰ میلیون دلار به این منطقه خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در گزارشی اعلام کردند خسارت‌های حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در غزه بین ۲۹۰ تا ۳۸۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

براساس این گزارش، یازده روز حملات رژیم سفاک صهیونیستی، اقتصاد غزه را به شدت تضعیف کرده است. سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی تاکید کردند رسیدن کمک‌ها به غزه را باید تضمین و سرعت ورود دارو به نوار غزه را باید تسریع کرد.

در همین حال؛ سازمان دیده بان اروپا-مدیترانه اعلام کرد ۹۱ درصد از کودکان فلسطینی ساکن غزه بر اثر تجاوز اخیر رژیم اشغالگر به نوار غزه دچار آسیب‌های روانی شده اند.

پیشتر ناجی سرحان، معاون وزارت مشاغل عمومی و مسکن فلسطین در نوار غزه اعلام کرد حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خسارات بسیار سنگینی به این منطقه وارد کرد.

ناجی سرحان ضمن اعلام این مطلب افزود: حمله به نوار غزه بخصوص حملات به شهر غزه و محله رمال که از محله‌های بالای شهر غزه به شمار می‌رود هدفمند بود. ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی هدف قرار گرفت و راه‌ها و تقاطع‌های اصلی ویران شد. خسارات زیادی به این مناطق وارد شده است.

وی افزود: حتی نوع موشک‌هایی که در این جنگ استفاده شد متفاوت بود. در این جنگ از موشک‌هایی استفاده شد که به هر کجا اصابت می‌کرد به سبب لرزش‌های شدیدی که ایجاد می‌کرد باعث خسارت دیدن ساختمان‌های اطراف هم می‌شد.

گفتنی است؛ پس از حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و متحصنین در مسجدالاقصی و همچنین ادامه اخراج ساکنان فلسطینی مناطق شیخ جراح و سلوان در قدس اشغالی و سرکوب شدید معترضان به این اقدام صهیونیست ها، مقاومت فلسطین در غزه با دادن اولتیماتوم به رژیم صهیونیستی برای پایان سرکوب و حملات به فلسطینی‌ها و بی اعتنایی این رژیم، اقدام به پرتاب موشک به فلسطین اشغالی از جمله شهر‌های تل آویو و حیفا کرد و صهیونیست‌ها که غافلگیر شده بودند با چراغ سبز آمریکا، به حملات بی هدف هوایی و توپخانه‌ای به محلات و برج‌های مسکونی و مخابراتی و همچنین کشتار مردم بی دفاع و تحت محاصره غزه اقدام کردند که به جنگ ۱۱ روزه موسوم شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.