سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد:

گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان رفع شود

استاندار یزد بر ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، طالبی، استاندار یزد در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، به ضرورت توسعه روستا‌های مجاور صنایع و معادن پرداخت و گفت: برای توسعه روستا‌هایی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار صنایع و معادن بزرگ و متوسط قرار گرفته اند؛ باید نقش آفرینی این معادن و صنایع در توسعه این روستا‌ها مورد ملاحظه قرار گیرد.

او در این نشست که به منظور بررسی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌های شهرستان بافق برگزار شد، بر مطالعه در خصوص خدمات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌توان با کمک صنایع و معادن در روستا‌ها بوجود آورد و نیز برنامه ریزی برای آینده روستا‌های با این شرایط، تاکید کرد.

طالبی با اشاره به لزوم برنامه ریزی بر مبنای آینده پژوهی، افزود: در چارچوب آینده پژوهی علاوه بر اینکه شاخص‌های مختلف جمعیت و شرایط اقتصادی و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، به ظرفیت‌های مختلف روستایی که در آینده امکان فعال شدن آن‌ها وجود دارد توجه شده و برنامه ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

استاندار یزد با بیان ضرورت از بین رفتن گسست موجود بین توسعه روستایی و بخش صنعت و معدن استان، خاطرنشان کرد: برخورداری بعضی از روستا‌ها از ظرفیت‌های بخش صنعت و معدنی می‌تواند به اشتغال روستایی و توسعه روستا‌ها کمک کند.
او لازمه توسعه روستایی در پهنه‌های صنعتی و معدنی و روستا‌های دارای معادن را برنامه ریزی دانست و گفت: در صورت انجام یک برنامه ریزی خوب در کنار توسعه اشتغال از بخش صنعت و معدن؛ میتوانیم روستا‌ها را توانمند و پویا کنیم.

طالبی از روستای ساغند به عنوان تجربه‌ای موفق از توسعه‌ی روستایی به واسطه فعالیت‌های سرمایه گذار بخش صنعت و معدن یاد کرد و اظهار داشت: تامین آب شرب روستایی، تامین یکسری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز روستای ساغند مثل اورژانس، آمبولانس و ایجاد یک مرکز رفاهی برای مسافرین از جمله اقداماتی است که با حضور یک سرمایه گذار و نقش آفرینی یک واحد تولیدی در این روستا انجام شده است و باید این روند در دیگر روستا‌های با شرایط مشابه در استان از سوی سرمایه گذاران ادامه یابد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.