سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

بی سوادی مهم‌ترین مسئله اجتماعی است

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی و بی سوادی مهم‌ترین مسئله اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در جلسه‌ای که به صورت مجازی با حضور اعضای شورای معاونین اداره کل و شهرستان ها، مناطق و نواحی برگزار شد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های خوبی داشته ایم که یکی از مهمترین دستاورد‌ها تاسیس نهضت سوادآموزی با شعار تبدیل ایران به مدرسه باسواد بود.

او با اشاره به فعالیت‌های خوب صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه سوادآموزی افزود: یکی از معضلات موجود در جامعه در بستر سواد آموزی بازگشت مجدد به سمت بی سوادی است و باید ساز و کار‌های لازم برای تحکیم به کار بسته شود.

محمدزاده به تعریف سواد از منظر سازمان جهانی یونسکو پرداخت و اظهار داشت: مراکز یادگیری محلی برابر جدیدترین تعریف از سواد تشکیل شده است و طبق این تعریف، سواد یعنی افراد بتوانند از آموخته‌های خود پیرامون زندگیشان تغییراتی ایجاد کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: مراکز یادگیری محلی بر پایه مهارت آموزی تشکیل شده و در کنار سواد پایه به یادگیری مهارت هم می‌پردازد.

محمدزاده در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در مراکز یادگیری محلی در ایام کرونا ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار ماسک، گان و ... تولید می‌شد.

او ریشه کن کردن بی سوادی در سطح شهرستان‌ها را مستلزم همراهی و یاری گرفتن از ظرفیت فرمانداران و مسئولین شهرستان‌ها و نهاد‌های مربوطه دانست.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مدرسه محور نمودن سوادآموزی را از مهمترین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ حوزه سواد آموزی عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه در تدوین آیین نامه اجرایی مدارس توجه ویژه‌ای به امر سواد آموزی و تشریح وظایف مدیران و کادر مدارس شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های سال ۱۴۰۰ توسعه مشارکت و همکاری با موسسات و ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی است که تمام تلاش خود را برای استفاده از سامانه تحت وب به کار بسته ایم.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.