اسلامی منش گفت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش مددجویان کمیته امداد در استان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه کمک به تحصیل مددجویان، تقویت بنیه دینی، ارتقای سبک زندگی و مصون‌سازی جامعه هدف تحت حمایت ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش، کمک‌هزینه تحصیلی، ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان، دانشجویان، برگزاری اردو‌های آموزشی و زیارتی و شهریه دانشجویی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد هزینه شد.

او با اشاره به اینکه خدمات فرهنگی به مددجویان طبق نیازسنجی و ظرفیت سنجی فرهنگی، شناسایی و سطح‌بندی مخاطبان و تعیین نوع خدمت ارائه می‌شود، افزود: سال گذشته ۷۴۱۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات آگاه‌سازی و آموزش و خدمات فرهنگی در کانون‌های فرهنگی بهره‌مند شدند، این در حالی است که ۶۳۹۲ نفر از آنان زن و ۱۰۱۷ نفر مرد بودند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: در این مدت ۳۵۳۳ مددجوی تحت حمایت شامل زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران مستعد ازدواج، کودکان ۴ تا ۷ سال، دانش آموزان و دانشجویان، مستعدان اشتغال و خودکفائی، زوج‌های جوان و سالمندان از آموزش‌های قرآنی در زمینه‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، قصص قرآنی (کودکان)، تفسیر، حفظ، محافل نور، درک و فهم و تدبر در قرآن به‌صورت حضوری و غیرحضوری (مجازی) بهره‌مند شدند.

او افزود: سال گذشته ۵۴۲ مددجوی تحت حمایت در جشنواره قرآنی باران وحی در موضوعات قرائت، ترتیل، مداحی، اذان، معارفی، نقاشی، قصه‌گویی، صنایع‌دستی، دکلمه خوانی و حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

اسلامی منش ادامه داد: همچنین ۲۳۴۶ مددجوی تحت حمایت در سال ۹۹ از برنامه‌های آموزشی در زمینه مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزند پروی و پیشگیری از اعتیاد بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت ۱۴۷ مددجوی بی‌سواد ۱۰ تا ۴۹ سال تحت حمایت به نهضت سوادآموزی معرفی شدند، ۷۸ نفر از این سوادآموزان زن و ۶۹ نفر مرد بودند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار