سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنثی شدن چند عملیات تروریستی داعش در روسیه

امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک رشته عملیات تروریستی در مناطق مختلف این کشور که از سوی افراد وابسته به داعش بوده، خنثی شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره،  امنیت فدرال روسیه از خنثی شدن یک رشته عملیات تروریستی در مناطق مختلف این کشور خبر داد. 

 این سازمان افزود: افراد وابسته به گروه تروریستی داعش این حملات را برنامه ریزی کرده بودند.

به گفته امنیت فدرال روسیه، در چند عملیات ویژه ضدتروریستی در استان آستراخان و جمهوری کاباردین روسیه ۶ نفر از تروریست‌ها در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته و ۲ نفر نیز بازداشت شدند.

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: تروریست‌ها با استفاده از بمب‌های دست‌ساز و اسلحه خودکار، قصد داشتند به طور همزمان به اماکن شلوغ و پر تردد استان آستراخان و جمهوری کاباردین هجوم ببرند، اما پیش از اجرای نقشه، محل اختفای آن‌ها شناسایی شد.

در درگیری نیرو‌های امنیتی با اعضای این گروه تروریستی در آستراخان و کاباردین ۶ نفر از تروریست‌ها کشته و ۲ نفر از آن‌ها نیز بازداشت شدند.

در محل اختفای این گروه تروریستی، مقادیر زیادی بمب دست‌ساز، چندین قبضه سلاح خودکار، نقشه‌های مربوط به محل اجرای عملیات تروریستی و مواد اولیه ساخت بمب کشف و ضبط شد.

در ماه‌های اخیر ده‌ها عملیات تروریستی در مناطق مختلف روسیه، بویژه در مسکو، پایتخت روسیه خنثی شده است.

اواخر زمستان سال گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد نیرو‌های نظامی این کشور در سال دوهزار و بیست میلادی، ۷۲ اقدام تروریستی را خنثی کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.