سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهید چمران الگو و مصداق بارز انسان ثابت قدم و انقلابی

فرمانده سپاه عاشورا شهید مصطفی چمران را الگو و مصداق بارز انسان ثابت قدم و انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و تبریک روز بسیج اساتید گفت: مقام معظم  رهبری فرمودند شهید چمران مصداق بارز فرد انقلابی است و حقیقتا ما اگر بخواهیم راه را گم نکنیم شهید چمران الگوی نمونه است.

او افزود: شهید چمران شخصی بود که محصول دانشگاه و به مدارج علمی، معرفتی رسید و ذوب در اسلام بود و مسیر اسلام را در عمر کوتاه اما با برکت خود ادامه داد.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: جهاد علمی جهاد اصغر و جهاد اکبر را در اوجش انجام داد، کسی که در میدان علم مثل و مانندش کم داریم، در این میدان‌ها خود را به نقطه اوج رساند، جنگیدن در میدان را از همه مردان آن روزگار آموخت و به جهاد کبیر وارد شد و تابع دشمنان نشد و هضم در قدرت دشمنان نشد.

او تصریح کرد: جهاد علمی این شهید محصول جهاد با نفس است و بعد از جنگ نیز در رابطه با جهاد نفس قدم برداشت، هیچ چیزی او را تحت تاثیر نگذاشت، یک مصداق بارز نلرزیدن و ثابت قدم ماندن بود، امام راحل می‌فرمایند جهاد با نفس کسانی را می‌سازد که راه صد ساله را یک شبه طی می‌کنند.

او اظهار داشت: وقتی زندگینامه شهید را مطالعه می‌کنیم می بینیم که سخنان امام در شخصیت این شهید نهادینه شده است این شهید منطق درستی و صداقت بود و همواره تواضع خود را از دست نداد چون اهل افراط و تفریط نبود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: مقام معظم رهبری نگاهشان در مورد استاد اینست که استاد جایگاه تاثیر گذاری در ذهن و شخصیت دانشجو و دانش آوزان خود را دارد، نگاه دانشجو، نگاه انقلاب و نگاه علم، یک نگاه تعلیمی و تربیتی برای شماست و دانشجو می‌تواند جایگاه شما را به عنوان یک نمونه و الگو انتخاب کند، اگر استاد علمی، عملی و انقلابی بود تاثیرش در روحیه دانشجویان است و او را پژوهشگر کرده و اعتماد به نفس و ایمان و اعتقاد او را افزایش می‌دهد.

 محمدی مسئول بسیج اساتید سپاه عاشورا گفت: شهید چمران تضاد بین دین و علم را کنار زد و گفتمان جدیدی در دنیا ایجاد کرد و گفت می‌توان برای مردم هجرت کرد و بخاطر احساس نیاز خود برای کمک به مردم جنبش‌های آزادی بخش را ایجاد کرد و این فرد عالم و مجاهد یک الگو برای اساتید ما محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بسیج اساتید در سال ۱۳۸۰ پا به عرصه وجود گذاشت و تقویت جبهه انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دمیدن روح جدید در کالبد اساتید از اهداف اوست تا به تمدن اسلامی برسیم و در این عرصه پیشگام شده و گفتمان سازی می‌کند.

او افزود: عمده فعالیت‌های ما بخاطر بحث انتخابات ۱۴۰۰ بود کار اصلی ما گفتمان سازی و کمک به مشارکت حداکثری بود و در این راستا اساتید ما در ۴۰ برنامه صداوسیما شرکت کردند و در طول این چندین ماه اقدامات موثری در بحث انتخابات داشتند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.