رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه در روز 28 آذرماه سال جاری در در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.

برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه درتبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قراچورلو در جمع خبرنگاران، گفت: مقدمات این همایش انجام  و کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است، آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت شهر تهران نیز به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور خواهند داشت.

 وی ادامه داد: سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، در راستای اهداف فرهنگی مجموعه، به عنوان کمیته اطلاع رسانی و فرهنگی این همایش انتخاب شده است.

مسئول کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، از ملزومات جامعه ما است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف باید یک نقشه راه داشته باشیم که هنوز نقشه راه تعریف نشده است.

دکتر قراچورلو گفت: شرح وظایف کلیه حوزه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی باید در بحث حوزه و دانشگاه تبیین شود، جهاددانشگاهی با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه را گرد هم می‌آورد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان و دبیر اجرایی همایش وحدت حوزه و دانشگاه نیز در این نشست گفت: مهمترین وظیفه بسیج اساتید تحقق منویات مقام معظم رهبری و کمک به فرایند اسلامی کردن دانشگاه‌ها است.

دکتر مسلم اورنگی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه‌ها فعالیت‌هایی در جهت تقویت رویکرد علمی و اسلامی انجام شود، همایش وحدت حوزه و دانشگاه نیز با این رویکرد برگزار می‌شود.

وی گفت: در این همایش با حضور اساتیدی از حوزه و دانشگاه راهکارهای تحقق وحدت در این دو نهاد بررسی خواهد شد و به طور قطع  این همایش، نمودی از هم افزایی دانشگاه و حوزه استان خواهد بود.

وی یادآور شد: بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما پیشرفت چشمگیری داشتند، قطعا با هم افزایی حوزه و دانشگاه، تبریز تبدیل به یک مرکز علمی و فرهنگی در جهان اسلام خواهد بود.

اورنگی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان، گفت: در حال حاضر حوزه‌های علمیه متعددی در بخش خواهران و برادران در استان وجود دارند و دانشگاه‌های ما نیز رشد و تعالی یافته‌اند، همه این موارد زمینه را برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه میسر می‌کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.