نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم تحول دائمی مثبت در دانشگاههای استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار بسیج اساتید دانشگاه‌های استان گفت: انتقال دستاورد‌های علمی نو به تولید، هدفمند کردن تحقیقات دانشگاهی، تقویت هویت ملی، دینی و جذب و سازماندهی و به کارگیری افسران جوان برای مقابله جنگ نرم دشمن ضرورتی است که باید در محیط دانشگاه‌ها انجام پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  با بیان اینکه باید اصلاح شیوه‌های مدیریت اقتصاد از دانشگاه‌ها شروع شود گفت: مشکلات اقتصادی کشور از طریق مسائل علمی و اساتید مجرب با راهکار‌های عملی و با عیب یابی دقیق باید مرتفع شود.

امام جمعه تبریز افزود: دانشگاه‌ها باید دستاورد‌های علمی خودشان را به بخش تولید منتقل کنند و چرخه ایده تا تولید و مصرف آن را در اختیار صاحبان سرمایه قرار دهند.

او با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی دانشجویان مسئولیت سنگین و نقش مهمی دارند گفت: باید با تبلیغ عملی شخصیت اجتماعی نسل جوان را که در حال تکامل است در راستای اهداف بلند نظام و انقلاب جهت دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان ایرانی، روحیه انقلابی، جهادی و مسئولیت پذیر دارند گفت: جوانانی در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که با انگیزه و اعتماد به نفس بالا در برابر ظلم و صدا‌های بلند مغلوب نیستند و توانایی ایستادگی دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید روحیه مصرف کنندگی علم در دانشگاه‌ها به روحیه تولید علم تبدیل شود گفت: اساتید باید با روحیه بسیجی تحقیقات دانشگاهی را طوری هدایت کنند که نیاز‌های کشور بواسطه همان طرح تحقیقاتی برطرف شود و همچنین نباید معیار ارزیابی اساتید در دانشگاه تنها تولید مقاله باشد چراکه نیاز کشور کثرت مقالات نیست بلکه مرتفع سازی نیاز کشور از طریق مسائل علمی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها یکی از فرهیخته‌ترین مجموعه‌های نظام اسلامی است گفت: این مجموعه سرشار از اخلاص، فرهنگ و تخصص سد محکمی در برابر هجمه‌های جنگ نرم دشمن است که میتواند با آرمان‌های ولایت پذیری، تقویت هویت ملی و دینی و جذب و ساماندهی افسران جوان به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه‌های استان به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در دانشگاه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.