سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین راه های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام

این روزها همه می‌دانند که فالوورهای یک پیج حکم ثروت آن کسب و کار را دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدت‌هاست که به عنوان یک بازاریاب اینستاگرام در حال فعالیت در این حوزه هستم. از زمانی که استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی بین عموم مردم رایج شد، پیج‌های مختلفی برای خود و سایر افراد راه انداختم و کسب‌و‌کارهای فراوانی را در این بستر رشد دادم. همین موضوع باعث شده که در هر هفته با تعداد زیادی ایمیل و پیام شخصی مواجه شوم که در آن‌ها از من در رابطه با بهترین راه‌های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام سوال می‌شود. تعداد این سوالات به حدی زیاد بوده که گاهی از پاسخ دادن به آن‌ها عاجز می‎شوم. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در این نوشته به صورت کامل و جامع به این نکته بپردازم که واقعا بهترین راه‌های اضافه کردن فالوورها در چیست.

چرا داشتن فالوور به تعداد زیاد اهمیت دارد؟

این روزها همه می‌دانند که فالوورهای یک پیج حکم ثروت آن کسب و کار را دارند. تعداد زیاد فالوور به نوعی ارزش و اعتبار یک صفحه‌ی اینستاگرامی است که می‌تواند در نهایت به افزایش درآمد منتهی شود. روش‌های متفاوتی برای افزایش تعداد فالوورها وجود دارد. تبلیغات، تولید محتوا، خرید فالوور واقعی، استفاده از ربات‌های اینستاگرام و ... از جمله بهترین روش‌ها در این زمینه هستند. اما مهم است که فالوورهایی که دریافت می‌کنید همگی واقعی بوده و با شما تعامل داشته باشند. به همین دلیل باید تمرکز خود را روی افزایش فالوور واقعی قرار دهید.

چرا استفاده از فالوورهای فیک و جعلی توصیه نمی‎شود؟

من و تمام کسانی که در حوزه‌ی اینستاگرام مارکتینگ تجربه داریم، ترجیح می‌دهیم که از فالوورهای فیک استفاده نکنیم. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر حتی با استفاده از فالوورهای جعلی تعداد دنبال‌کننده‌های خود را افزایش دهند، اعتبار بیشتری کسب خواهند کرد. اما این تفکر از پایه غلط است. برای مثال اگر شما 5000 فالوور داشته باشید باید به صورت میانگین حدود 500 کامنت برای یک پست دریافت کنید اما اگر این فالوورها فیک باشند، تعداد کامنت‌های دریافتی چیزی نزدیک به صفر است. در نتیجه کاربران باهوش به سرعت متوجه این تناقض در پیج شما خواهند شد و به احتمال زیاد شما را آنفالو خواهند کرد. بگذریم از این که خود اینستاگرام هم ممکن است شما را به خاطر خرید فالوور فیک جریمه کند.

چگونه تعداد فالوورهای واقعی خود را افزایش دهیم؟

اگر فکر می‌کنید که کسب و کار شما به مرحله‌ای رسیده که نیاز دارد تعداد دنبال‌کننده‌های آن افزایش یابد این جا چند پیشنهاد مهم و اساسی برای شما دارم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تعداد دنبال‌کننده‌های خود را به صورت چشمگیر و صد البته مفید افزایش دهید.

مقصود خود را به روشنی بیان کنید

پیش از انجام هر کاری و برداشتن هر قدمی باید یک مقصود منطقی و قابل اجرا برای خود مشخص کنید. برای مثال اگر اکنون 5000 دنبال کننده دارید، مشخص کنید که تا 3 ماه آینده می‌خواهید این تعداد را دوبرابر کنید. از جمله اهداف دیگری که می‌توانید برای خود تعیین کنید تعداد مطلوب کامنت، لایک، ویو و ... است. داشتن هدف باعث می‌شود که تلاش شما متمرکزتر باشد.

تحلیل پیج‌های رقیب

برای این که بتوانید یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر قرار بگیرید یا حداقل چیز متفاوتی برای ارائه داشته باشید نیاز است که پیج رقبای خود را بررسی کنید. این کار باعث می‎شود تا نقاط مثبت و منفی آن‌ها را بهتر بشناسید. بهتر است این نکات را یادداشت کرده و همچنین توجه کنید کدام یک از محتواهای این افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و لایک بیشتری دریافت کرده است.

برندینگ

یکی از عواملی که می‌تواند به افزایش فالوور و اعتماد بیشتر مخاطب به شما شود این است که یک برند واحد و مستقل برای خود داشته باشید. همچنین شما باید برند خود را در ذهن کاربر حک و ثبت کنید. قرار دادن لوگوی برند در پروفایل، استفاده از لوگو در پست‌ها، داشتن یک سبک گرافیکی، نگارشی و محتوایی خاص سبب می‌شود که کاربر از دو کیلومتری هم شما را تشخیص دهد. تمام این عوامل در کنار هم سبب می‌شوند که حرفه‌ای تر دیده شوید.

داشتن یک پروفایل حرفه‌ای

پروفایل شما اولین فضایی است که یک کاربر بعد از ورود به پیج آن را می‌بیند. در نتیجه اگر این فضا دلربا و حرفه‌ای نباشد، ممکن است کاربر نسبت به شما احساس خوبی پیدا نکند و از مشاهده سایر قسمت‌های پیج خودداری کند.  داشتن یک لوگوی خوب، یک متن بیوگرافی متفاوت، کوتاه و رسا به همراه یک دعوت اقدام به عمل می‌تواند کاربران زیادی را به سوی شما جذب کند.

استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها علاوه بر این که برای دسته بندی و طبقه بندی محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث بیشتر دیده شدن شما هم شوند. از آنجایی که این روزها افراد می‌توانند اقدام به فالو کردن هشتگ‌ها را هم بکنند، اگر پست خوبی به اشتراک بگذارید به احتمال زیاد افراد شما را دیده و وارد پیجتان می‌شوند و در صورت تمایل شما را فالو خواهند کرد. در نتیجه به تعداد دنبال‌کننده‌های هدفمند شما افزوده خواهد شد.

منظم بودن در انتشار محتوا و فعالیت در ساعات پیک اینستاگرام

مخاطبان از شما انتظار دارند که به صورت منظم و صد البته دائمی اقدام به انتشار پست کنید. اگر در این زمینه تعلل ورزید به احتمال زیاد از خاطر مخاطبان خود پاک خواهید شد. دنیای اینستاگرام آنقدر بزرگ و گسترده است که در صورت کمترین کم‌کاری می‌توانید برای همیشه از حافظه‌ها بروید. به همین دلیل پیشنهاد اصلی من این است که به صورت روزانه ( ولی نه به شکل اسپم) اقدام به انتشار پست کنید. بهتر است با تبدیل پیج خود به یک پیج تجاری دریابید که فالوورهای شما بیشتر در چه زمان‌هایی آنلاین هستند و به این طریق پست‌های خود را در ساعات پیک اینستاگرام که منحصر به فرد به حوزه‌ی کاری شماست، منتشر کنید. فهمیدن بهترین زمان جهت ارسال پست با استفاده از آزمون و خطا هم یکی از بهترین راه‌حل‌هاست.

بهره برداری از امکان نوشتن کپشن‌های دلنشین و مسحور کننده

یک عکس هر چه قدر هم که کامل و جامع باشد، باز هم می‌تواند با استفاده از متن کامل‌تر و رسا‌تر شود. خواندن یک کپشن جالب می‌تواند یک فرد ناآشنا به شما و بیزنس‌تان را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. شما با استفاده از این امکان می‌توانید از کاربران بخواهید که برای شما کامنت بنویسند و به این طریق نرخ تعامل خود را افزایش دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت کامنت این است که از کاربران بخواهید تجربه‌ی مشترک خود را بیان کنند و یا این که نظر خود را در رابطه با پست بیان کنند. توجه داشته باشید که یک کپشن طولانی می‌تواند کاربران را تا حد زیادی خسته کند. نوشتن کپشن به صورت یک داستان می‎‌تواند کاربر را قانع کند که تا انتهای آن را مطالعه کند. قرار دادن ایموجی، فاصله گذاشتن بین پاراگراف‌ها و رعایت علائم نگارشی سبب می‌‎شود که خوانای کپشن‌های طولانی افزایش پیدا کند.

برقراری ارتباط با پیج‌های رقیب

یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن در جامعه‌ای که اعضای آن می‌توانند به صورت بالقوه مخاطب و در واقع فالوور شما باشند این است که در پیج‌های هم موضوع با خود و کسانی که حوزه‌ی کاری‌شان با شما یکی است، تعامل داشته باشید. قرار دادن کامنت، لایک کردن محتوای آن‌ها، فرستادن پیام از طریق دایرکت و درخواست برای تبادل از بهترین روش‌های انجام این کار است. هنگامی که این کارها را انجام دهید، افرادی که اقدام به فالوی شخص پیج رقیب را می‌کنند، به احتمال زیاد پیج شما را هم در بخش پیشنهادات خواهند دید و ممکن است وارد پیج شما شده و شما را هم فالو کنند. این که افراد بعد از وارد شدن به پیج شما را دنبال کنند، به ظاهر پیج، بیوگرافی خوب و محتوای مفید آن بستگی دارد. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا حرفه‌ای باشید محتوای یونیک تولید کنید.

استفاده از مسابقات  برای زیاد کردن تعداد دنبال‌کننده‌های پیج اینستاگرامی

بارها تجربه کرده‌ام که برگزاری یک مسابقه طی ساعاتی کوتاه توانسته تعداد فالوورهای پیج را تا حد زیادی افزایش دهد. برای این که این عمل شما نتیجه بخش واقع شود نیاز است که جایزه‌ای تعیین کنید اولا جذاب باشد و همچنین مسابقه را طوری تعیین کنید که در آن افراد بیشتری با پیج شما آشنا شوند. مثلا می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که 5 نفر از دوستان خود را تگ کنند و موارد این چنینی.

کشاندن کاربران وبسایت به سوی پیج اینستاگرام

اگر قبلا برای کسب و کار خود یک وبسایت طراحی کرده‌اید و کاربران زیادی را در این فضا دارید بهتر است که آدرس پیج خود را در وبسایت قرار دهید و یا این که با استفاده از ایمیلی که برای ثبت نام وارد کرده‌اند، آن‌ها را به پیوستن به پیج اینستاگرامی خود دعوت کنید. قرار دادن کدهای تخفیف هم می‌تواند جذاب باشد و افراد بیشتری تمایل به فالو کردن شما داشته باشند. قرار دادن لینک پیج در حساب فیسبوکتان هم می‌تواند مفید واقع شود.  

استفاده از شیوه‌های سنتی تبلیغات

اگر فضای کسب‌و‌کارتان این اجازه را به شما می‌دهد قرار دادن آدرس پیج روی کارت ویزیت یا انتشار بروشور می‌تواند منجر به افزایش تعداد فالوورهایتان در اینستاگرام شود.

انتشار پست‌هایی که وایرال می‎شوند

افراد زیادی هستند که با شایعه پراکنی یا انتشار پست‌ها با مضامین نامناسب سعی در دیده شدن بیشتر در اینستاگرام دارند که من به شخصه به هیچ وجه این راه‌حل‌ها را به شما پیشنهاد نخواهم کرد. اما اگر می‌توانید خلاق باشید پست‌هایی تولید کنید که بتواند نظر تعداد زیادی از افراد را به سوی شما بکشاند. هنگامی که یک شخص پست شما را جذاب ببیند به احتمال زیاد آن را برای دوستان خود ارسال خواهد کرد. همینطور آن اشخاص این کار را به دفعات تکرار خواهند کرد. این کار باعث می‌شود که پست شما به صورت ویروسی دیده شود و به این طریق میزان بازدید و در نهایت فالو شدن شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

تبلیغ کردن در سایر پیج‌ها

این راهکار مناسب کسانی است که بودجه‌ی لازم که اغلب حدود چند میلیون تومان می‎شود را داشته باشند. در این روش شما با پرداخت هزینه به ادمین یک پیج که میلیون‌ها یا صدها هزار فالوور دارد، صفحه‌ی اینستاگرام خود را در معرض دید افراد زیادی قرار خواهید داد و به این شکل فالوورهای بسیاری دریافت خواهید کرد. هر چه قدر که پیج مورد نظر از فالوورها و تعامل بیشتری برخوردار باشد، هزینه‌ای که بابت تبلیغ پرداخت می‌کنید افزایش پیدا خواهد کرد.

خرید ربات اینستاگرام و افزایش فالوور

یکی دیگر از راهکارهای خوب برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام این است که از ربات‌ها استفاده کنید. خرید ربات هزینه‌ی زیادی ندارد اما بازدهی آن طولانی مدت است و شما در یک بازه‌ی زمانی بلند مدت می‌توانید نتیجه‌ی این سرمایه گذاری خود را ببینید. همانطور که در چند مورد قبلی بیان کردیم، یکی از راه‌های جذب فالوور این است که با پیج‌های رقیب و هم موضوع با حوزه‌ی کسب و کار خود تعامل داشته باشید. این تعامل مستلزم صرف وقت زیاد است. بسیاری از ادمین‌ها زمان کافی برای انجام این کار ندارند. حالا راه حل این مشکل چیست؟

ربات‌ها می‌توانند اعمالی که شما به صورت روزانه و تکراری انجام می‌دهید را به سرعت انجام دهند. کافی است که فیلترهای آن را مقداردهی کنید. برای مثال به دنبال پست‌ها با هشتگ فلان باش. پیج‌هایی با این موضوع را فالو کن. در هر روز 30 پست را لایک کن و برای ده تا از آن‌ها کامنت قرار بده. اشخاصی که من را آنفالو می‌کنند را شناسایی کرده و آن‌ها را آنفالو کن، پست‌هایی که لوکیشن آن‌ها در تهران است را پیدا کرده و لایک کن، پست‌هایی که برایت مشخص کردم را در فلان ساعت از فلان روز منتشر کن و ... . استفاده از ربات‌ها می‌تواند بخش زیادی از حجم کاری شما را کاهش دهند. کافی است که آن‌ها را روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپتاپ خود اجرا کرده و سپس به سراغ کارهای مهم خود بروید. این برنامه‌ها بر اساس زمان‌بندی که برای آن‌ها تعریف کرده‌اید اقدام به انجام دستورالعمل‌های مورد نظر خواهند کرد.

سخن پایانی

من در این نوشته تمام تلاش خود را کردم تا تعدادی از بهترین راه‌حل‌های ممکن جهت افزایش فالوور با به شما عزیزان آموزش دهم. واضح است که تعداد زیادی از این راه‌حل‌ها نیاز به هزینه‌ی مالی ندارند اما استفاده از روش‌هایی مانند تبلیغات یا خرید ربات اینستاگرام مستلزم هزینه است و شما طبق وضعیت کسب و کار خود باید تصمیم بگیرید که کدام یک از روش‌ها می‌تواند برای شما مثمرثمر واقع گردد.  

 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.