افزایش حضور فعالان حوزه آهن و فولاد در فضای اینترنت و به منظور قیمت‌دهی روزانه مقاطع مختلف، عرصه را بر دلالان تنگ‌تر کرده و اعتبار بیشتری به این بازار بخشیده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  افزایش حضور فعالان حوزه آهن و فولاد در فضای اینترنت و به منظور قیمت‌دهی روزانه مقاطع مختلف، عرصه را بر دلالان تنگ‌تر کرده و اعتبار بیشتری به این بازار بخشیده است.  به اینصورت که اگر کسی قصد خرید هر محصول فولادی را داشته باشد، می‌تواند به سایت‌های معتبر مراجعه کرده و قیمت آن را استعلام نماید. شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری آیرومارت از مراجع معتبر برای خرید و قیمت‌دهی انواع آهن‌آلات می‌باشد که در ادامه به معرفی بیشتر این مجموعه خواهیم پرداخت.

معرفی بازرگانی فولاد آیرومارت

بازرگانی فولاد آیرومارت در سال 1397 و با هدف ایجاد یک بستر پویا جهت خرید آنلاین محصولات فولادی، آغاز به فعالیت نمود. این مجموعه با پشتوانه سال‌ها تجربه اعضای هیئت مدیره خود در بازار آهن و فولاد کشور، چشم انداز خود را سهولت، اطمینان، تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آن‌ها در بازار فولاد ایران قرار داده‌است.

از جمله محصولات قابل تامین توسط شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا یا بازرگانی آیرومارت عبارتند از:

  • انواع میلگرد آجدار و ساده
  • تیرآهن و هاش
  • پروفیل
  • انواع ورق سرد و گرم
  • نبشی، ناودانی و سپری
  • لوله درزدار و بدون درز
  • محصولات استیل

بازرگانی آیرومارت، علاوه بر تامین انواع محصولات آهنی، به انجام خدمات ویژه در رابطه با هر مقطع شامل برشکاری، گالوانیزاسیون، خمکاری، رزوه‌زنی، پوشش‌دهی، نوردکاری، جوشکاری، پانچ و ... نیز می‌پردازد.

در کنار همه این خدمات، این مجموعه با ارائه قیمت آهن به صورت روزانه، قدم بزرگی را در راستای انجام خرید راحت، مطمئن و حرفه‌ای، برای مشتریان خود فراهم نموده‌است.

راه‌های استعلام قیمت آهن از آیرومارت

بازرگانی آیرومارت در راستای راحت‌تر نمودن فرایند خرید و استعلام قیمت آهن، علاوه بر عملکرد سنتی در بازار، فعالیت گسترده‌ای را نیز در فضای آنلاین انجام داده است. در ادامه راه‌های استعلام قیمت از این مجموعه را معرفی خواهیم‌کرد.

قیمت روز آهن از بازرگانی فولاد آیرومارت

استعلام قیمت به صورت حضوری

گاهی اوقات افراد ترجیح می‌دهند تا تمامی مراحل خرید خود، حتی استعلام قیمت را به صورت حضوری پیش ببرند. برای استعلام قیمت مقاطع به صورت حضوری از آیرومارت، مشتریان می‌توانند در محل دفتر به نشانی تهران، نلسون ماندلا، بالاتراز میرداماد، خیابان تابان غربی، پلاک 36، طبقه 5 ، مراجعه کرده و به طور مستقیم با کارشناسان بازرگانی این مجموعه گفتگو نمایند.

البته باید گفت که این روش بیشتر در معامله‌های سنتی رایج بوده و سختی‌هایی از جمله مسافت را نیز دارد. بدین منظور راه‌های بهترو سریعتری نیز برای انجام این کار در نظر گرفته‌شده‌است.

استعلام قیمت تلفنی

استعلام قیمت تلفنی از آیرومارت، در مقایسه با روش حضوری، از سرعت بالاتری برخوردار است و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود. چنانچه قصد خرید هر مقطعی را داشته باشید، می‌توانید با شماره 45306-021 تماس گرفته و به کارشناس مربوط به مقطع مورد نظرتان متصل شوید و اطلاعات لازم را درخصوص آن محصول، دریافت نمایید.

استعلام قیمت آنلاین

در حال حاضر می‌توان گفت که راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای اطلاع از قیمت هر محصول آهنی در بازار، استفاده از اینترنت است. در فضای وب، امکان مقایسه قیمت‌ها برای هر فرد وجود دارد.

برای پیگیری روزانه قیمت انواع مقاطع فولادی و استیل از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی، سپری، ورق، انواع اتصالات و ...از آیرومارت، می‌توانید به وبسایت این مجموعه به نشانی www.iromart.com مراجعه کرده و به تفکیک برند تولید کننده، سایز، جنس و سایر مشخصات مربوط به هر محصول، قیمت روز آن را مشاهده نمایید.

همچنین علاوه بر وبسایت، قیمت مقاطع به صورت روزانه در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مجموعه آیرومارت نیز در اختیار فعالان حوزه آهن و فولاد و صنایع وابسته قرار می‌گیرد.

قیمت دهی روزانه آهن چه مزایایی دارد؟

در بازار کالاهای مختلف و خصوصا بازار بسیار پر رونق فولاد، همواره قیمت‌دهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌است. در بازارهای سنتی، علاوه بر خرید و فروش، قیمت‌دهی نیز به صورت فیزیکی صورت می‌گرفت و کسی که قصد خرید داشت، با مراجعه حضوری در دفاتر و بنگاه‌های فروش، استعلام قیمت و در نتیجه خرید را انجام می‌داد. اما امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی و ورود خرید و فروش به فضای آنلاین، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در بازار سنتی، حل شده و خرید با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

حضور در فضای اینترنت، امکان ارائه قیمت‌ها، به صورت روزانه را فراهم نموده است. به این صورت که تنها با دسترسی داشتن به اینترنت، می‌توانید قیمت هر مقطعی را به صورت لحظه‌ای، رصد نمایید.

حال باید ببینیم که قیمت دهی روزانه آهن چه مزایایی دارد؟ در بازار سنتی همانطور که توضیح داده شد، فرد بدون اینکه اطلاعاتی درباره قیمت محصول مورد نیاز خود داشته باشد، خرید را انجام می‌داد. در این شرایط، دست دلالان برای سودجویی، بسیار باز بود. اما امروزه و در فضای آنلاین، امکان قیمت‌دهی خودسرانه و غیر منطقی وجود ندارد و در نتیجه، فرد می‌تواند با آگاهی و اطمینان بیشتری محصول مورد نیاز خود را تهیه نماید.

از سوی دیگر، افت و خیزهای فراوانی که در بازار آهن و فولاد وجود دارد و همچنین تغییرات زیاد در مدت زمان کم در قیمت‌ها، اهمیت این کار را دوچندان می‌کند. اطلاع از عوامل موثر بر تغییرات قیمت آهن، می‌تواند راهنمایی برای خرید در زمان بهتر باشد.

عوامل ایجاد کننده نوسانات قیمت آهن در بازار

با رصد نوسانات نرخ آهن در بازار، متوجه خواهیم شد که عوامل مختلفی در زمان‌های متفاوت، بر قیمت آهن‌آلات تاثیر داشته‌اند. برخی از این عوامل و نحوه اثرگذاری هر کدام بر نرخ مقاطع فولادی، در ادامه بیان می‌شوند.

نرخ دلار و قیمت آهن

نرخ دلار، همواره از عوامل موثر بر قیمت انواع کالاهای موجود در بازارایران، خصوصا محصولات آهنی بوده است. چرا که بسیاری از مقاطع فولادی مانند انواع استیل زنگ نزن و نیز بسیاری از تجهیزات مورد نیاز برای فولادسازی و تولید مقاطع فولادی، از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود. بنابراین با تغییرات نرخ ارز و خاصه نرخ دلار، قیمت این کالاها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

با این وجود نمی‌توان گفت که فقط محصولات وارداتی تحت تاثیر نرخ ارز هستند، بلکه نرخ دلار علاوه بر تاثیر مستقیم، به طور غیرمستقیم نیز تاثیر خود را بر قیمت آهن، خواهد داشت.

میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن

عرضه و تقاضا دو عضو جدایی ناپذیر از یک‌دیگر بوده که همواره اثر زیادی بر قیمت آهن داشته‌اند. چنانچه بر اثر هر اتفاقی شامل تغییر فصل، بالارفتن قیمت‌ها، میزان موجودی انبار کارخانه‌ها و ...، موجب کاهش تقاضا یا افزایش عرضه در بازار شود، قیمت انواع مقاطع کاهش می‌یابد. عکس این مورد نیز ممکن است در بازار رخ دهد. به اینصورت که افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

هزینه حمل و نقل

در انتخاب هر برند تولیدکننده محصولات فولادی، همیشه اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد، مسافت محل خرید تا محل پروژه است. چرا که هرچه این فاصله بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل نیز بیشتر می‌شود. گاهی اوقات برخی از کارخانه‌ها ماده اولیه تولیدات خود را به منظور تهیه کیفیت بالاتر، از مسافت‌های دوری در داخل یا خارج از کشور تامین می‌کنند، که قطعا با توجه به دوری مبدا خرید، قیمت کالایی که عرضه می‌دارند نیز بیشتر است. البته باید توجه داشت که در بسیاری مواقع، کیفیت بالا، این هزینه را توجیه می‌کند.

چطور بهترین زمان را برای خرید آهن انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین زمان برای انجام یک خرید مقرون به صرفه، همواره از دغدغه‌های افراد و صنایعی است که با آهن سروکار دارند. افت و خیزهای قیمتی زیاد در بازار آهن‌آلات نیز بر اهمیت این موضوع می‌افزاید. اما مسئله این است که هرکسی نمی‌تواند با دقت بالا، وضعیت بازار را رصد کرده و آینده را پیش بینی نماید و این امر، نیاز به تخصص، تجربه و دانش دارد.

کارشناسان پیشرو صنعت نفت آسیا یا بازرگانی فولاد آیرومارت، با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود در بازار مقاطع فولادی، می‌توانند راهنمای مطمئنی برای انتخاب زمان مناسب برای خرید شما باشند. در این راستا، محتوایی ویدیویی از تحلیل بازار به صورت هفتگی و ماهانه، تهیه می‌شود که در وبسایت و شبکه‎‌های اجتماعی این مجموعه قرار می‌گیرد. علاوه بر این اگر به راهنمایی بیشتر نیاز داشته باشید، فقط کافیست که با متخصصان آیرومارت تماس گرفته و مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌ ببرید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۱:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
والا من که چشمم آب نمیخوره قیمت فولاد به ثبات برسه
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۱۴:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
امیدوارم قیمت روز آهن در نیمه دوم سال ثبات داشته باشه
آخرین اخبار