سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ برابر شدن سرمایه گذاری صنعتی در مازندران

میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران پارسال در مقایسه با سال ۹۸ بیش از دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران پارسال را سال خوبی برای صنعت در استان برشمرد و گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی پارسال در مقایسه با سال ۹۸ بیش از دو برابر شده است.

او با بیان اینکه پارسال به رغم شیوع کرونا، سال خوبی برای صنعت در استان بوده است، افزود: یک میلیون شغل پارسال در کشور براثر کرونا از بین رفت این درحالی که در آمریکا هفت میلیون شغل از دست رفته است.

قوانلو با بیان اینکه بیشترین مشاغل را در بخش خدمات از دست دادیم، گفت: در بخش صنعت،شاغلین پارسال در کشور ثابت بود، اما در مازندران ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر شمار شاغلان بخش صنعت در استان افزوده شده است.

او با بیان اینکه سال قبل، سال خوبی برای صنعت بود و شهرک‌های صنعتی بهتر از سال ۹۸ در استان فعالیت و کار کردند، افزود: صنایع مانند قطعه سازی‌ها خوب کار کردند و میزان رشد مصرف برق صنعتی هشت درصد بوده است.

قوانلو گفت: از نظر تورم در اسفند سال قبل پایین‌ترین میزان تورم را در کشور داشتیم و مازندران با ۳۳.۳ درصد تورم سالانه کمترین تورم را در کشور داشته است.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه میانگین تورم سالانه در کشور ۳۶ درصد بود، افزود: تورم استان سه درصد کمتر از دیگر استان‌ها بوده است.

او با اشاره به اینکه سال قبل ۱۲۰ واحد صنعتی و معدنی در استان احیا شده است، گفت:یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال جدید با احیای این واحد‌ها در استان ایجاد شده است.

قوانلو گفت: سرمایه گذاری بخش صنعت طی سال قبل در استان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در سال ۹۷ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان، ۹۸ حدود ۱،۵۰۰ میلیارد تومان و سال قبل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.