سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیردفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق:

مراکز حساس و حیاتی مجهز به مولد اضطراری برق شوند

اسلامی گفت: طبق مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور همه مراکزحساس و حیاتی باید مجهز به مولد اضطراری تامین برق باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی اسلامی، مدیردفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در حاشیه رزمایش سراسری تست آماده به کاری مولد‌های اضطراری برق که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان انجام شد گفت: برخی دستگاه‌ها و مراکزی که نیاز مبرم به برق دارند، هنوز نسبت به تامین مولد اضطراری اقدام نکرده اند که باید هرچه سریعتر در این باره اقدام کنند.

او افزود: در شمال استان کرمان بیش از ۱۸۰ مرکز دارای مولد اضطراری وجوددارد که در زمان پیک بار ۶۰ تا ۶۵ مگاوات به کاهش پیک کمک می کنند.

او تصریح کرد: ۷۰ مرکزحساس دارای سطح بندی نظیر پمپ بنزین‌ها، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها نیز وجود داشته که با توجه به حساسیت کار در صورت اضطرار و اعلام نیاز ازسوی مرکز دیسپاچینگ کشور قطع خواهندشد.

اسلامی بااشاره به اینکه شبکه برق ناپایدار است، گفت: ناپایداری ایجاد شده متاثر از شرایط جوی و بحرانی و افزایش بار می باشد که ممکن است خاموشی‌های ناخواسته ای به مشترکان تحمیل گردد.

او همچنین تاکید کرد: مشترکان که خاموشی‌های تحمیل شده خسارت به سیستم‌ها یا تجهیزات مرکز وارد می کند باید حتما به مولد اضطراری یا دیزل ژنراتور مجهز شوند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل، شبکه برق را جزو شبکه‌هایی دانست که به طور معمول مورد انواع تهدید‌ها قرار می‌گیرد و بنابراین لازم است در این زمینه دقت بیشتری به خرج داد.

اسلامی توجه به وجود واحد‌های پراکنده تولید برق و مولد‌های اضطراری تامین برق در سازمان‌ها و مراکز حساس از جمله بیمارستان‌ها را ضروری خواند و گفت: فعالیت‌های خوبی در این سال‌های اخیر صورت گرفته است.

او به عقد تفاهم نامه با شرکت نفت برای تامین سوخت دولتی اشاره کردو افزود: از تاریخ ۹ خردادماه تا ۲۲ خردادماه امسال با قطع مراکز دارای دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار بیش از ۳۴ مگاوات کاهش مصرف را شاهد بودیم که این مهم تا پایان فصل پیک اواخر مردادماه ادامه خواهدداشت.

اسلامی با بیان اینکه هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، توصیه کرد: همه دستگاه‌هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام کنند.

او افزود:هرچه واحد‌های مصرف کننده برق آماده‌تر باشند، بهتر می‌توانند در شرایط اضطراری و بحرانی برق خود را تامین کنند.

پنجمین مانور سراسری تست آماده بکاری مولد‌های اضطراری برق مراکز حساس شمال استان پیش از ظهر امروز در اداره کل ثبت احوال، صداوسیما، اورژانس افضلی پور، نیروی انتظامی و مراکز حساس شرکت مخابرات استان برگزارشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.