سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی:

مدیریت مسأله آب اصفهان اقدام جدی دولت من است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین نکته مدیریت مساله آب در استان اصفهان است که دولت آینده باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام  سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه استانی اصفهان گفت: متاسفانه شرایط کرونایی اجازه نداد به استان اصفهان و شهرستان‌ها سفر کنم و در اجتماعات عظیم شرکت کنم امیدواریم بیماران کرونایی شفا و مرحمت یابند از این رو عرض سلام و ادب به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، فرهیختگان و نام آوران استان اصفهان دارم که نه فقط برای اصفهان بلکه برای ایران اسلامی و تمدن اسلامی ما آور شدند.

او ادامه داد: استان اصفهان قلب تمدن اسلامی ما است و این مدنیتی که استان در عرصه‌های مختلف در تاریخ و جای جای زندگی مردم اصفهان و دفاع مقدس جلوه‌گر شد در صورت نیاز چهره‌های سرشناس نقش افرینی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از ویژگی استان اصفهان و استان زرخیز اصفهان است که دوره‌های گران بهایی تقدیم اسلام و کشور شده است.

او با بیان اینکه استان اصفهان استان معدن ظرفیت‌ها است، تصریح کرد: ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و نیروی انسانی کارآمد و نخبگان در این استان بسیار است که منشأ آثار و برکات است.

  رئیسی بیان کرد: حقیقتا شهید آیت الله دکتر بهشتی وجود ایشان نسبت به دستگاه قضایی و تدوین قانون اساسی و دیگر عرصه‌ها اثرگذار بود، همچنین شهید خرازی و شهید کاظمی از چهره‌های نام آور کشور و اهل استان اصفهان بودند.

 باید نسبت به حفظ آثار تاریخی اصفهان حساس باشیم

او ادامه داد: استان اصفهان قطب گردشگری است و باید نسبت به حفظ آثار تاریخی آن حساس بود باید اقداماتی برای حفظ و صنعت گردشگری گام برداشت تا اقتصاد گردشگری فعال شود و تمدن ایرانی اسلامی به مردم و جهان معرفی شود و جوانان سابقه تمدنی ایران را بدانند و جهانیان در مقابل کار‌های ارزشمند و هنری آگاهی پیدا کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنر اصفهان جایگاه بالایی دارد که باید به آن پرداخته شود و در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

او با بیان اینکه زنجیره صنعت گردشگری باید در استان اصفهان کامل شود، اظهار کرد: صنعت نساجی در استان اصفهان صنعتی نام آور بوده و در صورت حمایت می‌تواند قطب نساجی در منطقه شود که باید صنایع کوچک مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

حجت الاسلام  رئیسی خاطرنشان کرد: باید کارگاه‌ها و صنایع در پرداخت تسهیلات بانکی دیده شوند نه در بخش‌نامه و حرف.

 هدف مهم انقلاب اسلامی اجرای عدالت است

به گفته او، یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی اجرای عدالت بود باید در این راستا در دستگاه‌های اجرایی اقدامات عادلانه صورت بگیرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب در اجرای عدالت عقب هستیم در این راستا باید کار‌ها و اقدامات در جایگاه خود قرار گیرد و تخصیص امکانات و ظرفیت‌ها در کشور‌ها لانه صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: معتقدم اقدامات دولت باید منجر به داوری مردم نسبت به اجرای عدالت و تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات شود.

او یکی از مشکلات اساسی استان اصفهان را مسأله آب دانست و بیان کرد: شورای عالی آب باید وضعیت را بررسی و وضعیت موجود برای مردم تبیین شود.

 مردم با تبعیض سازگاری ندارند

حجت الاسلام رئیسی افزود: مردم با نبودن و کمبود سازگاری دارند، اما با تبعیض نه، آنچه مردم را ناراحت و بی امان می‌کند مسأله تبعیض و بی عدالتی است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین نکته مدیریت مساله آب در استان اصفهان است که دولت باید به آن توجه کند، اضافه کرد: همچنین مسأله توزیع عادلانه از جمله ظرفیت‌ها است و مدیریت آب و شورای عالی آب با حقیقت آگاه شود و حرف‌های کشاورزان و مردم و وضعیت منطقه و منابع تأمین اب مورد بررسی کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حمایت از تولیدات کشاورزی، تصریح کرد: تولیدات کشاورزی در استان اصفهان بالا است تولیدات کشاورزان باید مورد حمایت قرار بگیرد و زنجیره ارزش کالای کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

 باید زمینه صادرات کالا فراهم شود

او بیان کرد: باید زمینه صادرات کالا را فراهم کنیم، باید تمامی بخش‌های کشور تولید و حمایت از تولید را در راس امور قرار دهند که این اقدام نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

  رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بالایی از ظرفیت تولیدی کشور معطل مانده است، خاطرنشان کرد: اصفهانی‌ها در جبهه کار نشد را انجام دادند معتقدیم در حرکت جهادی چرخ‌های تولیدی کشور، کشاورزی و خدمات نباید معطل بماند.

او ادامه داد: ما در کشور باید تصمیم بگیریم امروز و فردا کردن به ضرر کشور و معطل گذاشتن ظرفیت کشور است و در نهایت به کشور خسارت می‌زند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید زمینه صادرات برای کشور فراهم شود، در تجارت منطقه سهم کالای ایرانی در صادرات منطقه ۲ درصد است که باید به ۲ برابر و بیشتر افزایش یابد.

او خطاب به مردم اصفهان گفت: وضعیت قابل تغییر است و سفره مردم و کسب و کار مردم و وضع دولت بهتر خواهد شد این وضعیت صدای مردم را درآورده و سفره مردم را کوچک کرده و صدای بیکاران، کارگران و کشاورزان را درآورده و کارآفرین برافروخته است.

 نباید اقتصاد و تولیدات را شرطی و غیرقابل پیش بینی کرد

حجت الاسلام  رئیسی افزود: مهم‌ترین گیر کار‌ها طی هشت سال گذشته آن است که توسعه یافتگی کشور را به اقدامات خارج از مرز‌ها بند کردند که این اقدام کشور را معطل کرده است.

او با بیان اینکه البته مسأله رفع تحریم از اولویت‌ها است، اظهار کرد:، اما نباید اقتصاد و تولیدات را شرطی و غیرقابل پیش بینی کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بازار اقتصاد، تولید و کالای اساسی و سفره مردم را باید از تکان‌ها حفظ کنیم، نباید بگوییم هفتاد درصد خوراک دام طیور کشور به مبادلات خارجی مربوط است باید در جهت خودکفایی کالای اساسی گام برداریم.

به گفته او، باید صدور مجوز‌ها در کشور تسهیل شود و تولیدکننده در این راستا مشکل نداشته باشد

  رئیسی اظهار کرد: بستر‌های فساد باید حل شود تا شاهد فساد و پرونده‌های متعدد نباشیم تا پایان فساد و رانت را در کشور اعلام و نسبت به آن اقدام کنیم.

او ادامه داد: بحران بی اعتمادی مردم نسبت به دولت خطرناک است سرمایه اجتماعی و مردم پشتوانه بزرگ دولت است، بی توجهی به اشتغال زنان و ورزش بانوان و کم توجهی به آینده زنان و دختران و جوانان قابل قبول نیست و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.