مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: ۳ هزار و ۴۶۷ شعب اخذ رای در استان اصفهان برای انتخابات ۲۸ خرداد در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲ هزار و ۵۳۳ نامزد در حوزه شهری و ۶ هزارو ۲۹۵ نفر در حوزه روستایی ثبت نام کردند که برای ۵۸۶ کرسی اصلی حوزه شهری و برای ۳ هزار و ۶۴ کرسی حوزه روستایی و تیره‌های عشایری به رقابت خواهند پرداخت.

اوادامه داد: آخرین دستور العمل پیشگیری و کنترل کرونا قبل، حین و بعد برگزاری انتخابات به فرمانداران ابلاغ شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان بیان کرد:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به فرمانداران و بخشداران به ستاد انتخاباتی و کاندیدا‌ها ابلاغ و در دستور کار اجرایی قرارگرفته و مانور دستگاه‌های مکانیزه و غیرمکانیزه در ۲ نوبت در شعب اخذ رای انجام شده است.

رفیعی نژاد با اشاره به ارائه گزارش کار کمیته‌های انتخاباتی شهرستان‌ها اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان گزارش کار شهرستان‌ها ارائه و نماینده فرمانداران، بخشداران تعیین شد و اعضای شعب اخذ رای در سامانه کشور ثبت نام کردند.

او افزود: همچنین از شعب اخذ رای در سراسر استان بازدید شد و جزوات آموزشی، تعرفه‌ها، صندوق‌های رای و پوستر بین شعب اخذ رای توزیع شد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان اضافه کرد: الزامات قانونی تبلیغات محیطی و لزوم برخورد با تخلفات احتمالی نیز در این جلسه تشریح شد.

رفیعی نژاد در پایان گفت: به منظور پوشش خبری انتخابات استان، شرایط حضور خبرنگاران پوشش خبری ستاد انتخابات و شرایط تردد آن‌ها فراهم شده است.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حدود سه میلیون و ۶۴۴ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی اسلامی شهر و روستا واجد شرایط رای دادن هستند.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار