سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز شمارش معکوس واکسیناسیون سالمندان در بام‌ایران‌

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: فقط دو روز دیگر تا واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا در استان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار داشت: تاکنون در کشور اطلاعیه‌ای در خصوص واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال صادر نشده است و برای آغاز واکسیناسیون این گروه سنی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او افزود: همچنان مدت دو هفته است که گروه سنی ۷۰ سال به بالا در استان در حال واکسیناسیون هستند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: از آغاز واکسیناسیون در استان، تاکنون در فاز اول و دوم در مجموع ۵۱ هزار و ۸۷۳ دوز واکسن به گروه سنی ۷۰ سال به بالا تزریق شده است.

او گفت: حدود ۷۰ درصد متولدین ۱۳۳۰ به قبل علیه این بیماری واکسینه شدند و تنها دو روز دیگر برای تزریق واکسن به این گروه سنی فرصت باقی است و اگر گروه سنی ۷۰ سال به بالا تا کنون واکسن خود را دریافت نکرده اند حتما در این فرصت باقی مانده به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

جزایری اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن حدود چهار هزار دوز واکسن موجود است که گروه سنی ۷۰ سال به بالا در این سه شهرستان باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام نمایند.

او در خصوص اطلاعیه زمان دریافت نوبت دوم واکسن، تصریح کرد: کمیته مشورتی‌، علمی وزارت بهداشت و درمان در زمان تزریق نوبت دوم واکسن کرونا تغییراتی را اعمال کرده است که این موضوع جای نگرانی ندارد.

جزایری گفت: طبق تصمیم این کمیته، ۱۰ تا ۱۵ روز به تاریخ دریافت نوبت دوم واکسن سینوفارم، و حدود ۹۰ روز به دریافت نوبت دوم واکسن اسپوتنیک اضافه شده است.

او  ادامه داد: به محض وصول واکسن و آغاز تزریق نوبت دوم، مراقبین سلامت و بهورزان، از طریق تماس تلفنی از مردم جهت تزریق فاز دوم واکسن دعوت می‌کنند که به پایگاه‌های واکسیناسون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.