سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

بیشترین عوارض و فوتی‌های کرونا مربوط به گروه سنی ۷۰ سال به بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کماکان بیشترین گروه سنی مبتلا به کرونا مربوط به میانسالان یعنی گروه سنی حدود ۲۵ تا ۵۵ سال و بیشترین عوارض و فوتی‌ها مربوط به گروه سنی ۷۰ سال به بالا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۴ هزار و ۱۳۷ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۶ هزار و ۱۰۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: بر اساس بررسی آخرین وضعیت پاندمی کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری، هم اکنون ۷ شهرستان شامل اردل، بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی کرونایی و ۳ شهرستان شامل خانمیرزا، بن و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: کماکان بیشترین گروه سنی مبتلا به کرونا مربوط به میانسالان یعنی گروه سنی حدود ۲۵ تا ۵۵ سال است و، اما بیشترین عوارض و فوتی‌ها مربوط به گروه سنی ۷۰ سال به بالا است.

او ادامه داد: طی روز‌های اخیر و از جمله امروز همه فوتی‌های ناشی از کرونا مربوط به گروه سنی ۷۰ سال به بالا بوده است و این نشان می‌دهد، بی مبالاتی و عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی جوانتر‌ها و مسن سالان موجب انتقال بیماری به درون خانواده‌ها و گرفتار شدن مسن سالان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌شود.

شیرانی گفت: در حال حاضر به لحاظ میزان بروز بیماری و ابتلای موارد جدید، شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی در یک رنج هستند و شیوع بیماری در هیچ شهرستانی نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر نیست.

او افزود: به لحاظ میزان بروز بیماری بطور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون دو شهرستان لردگان و کوهرنگ جز شهرستان‌های با شیوع کمتر هستند و نسبت به سایر شهرستان‌ها و جمعیتشان موارد ابتلا در این دو شهرستان کمتر بوده است.

شیرانی اضافه کرد: میزان شیوع بیماری در ۳ شهرستان دارای وضعیت زرد یعنی شهرستان‌های کوهرنگ، بن و خانمیرزا نیز نسبت به سایر شهرستان‌های استان کمتر است.

او ادامه داد: تجمع بیش از ۱۵ نفر در ستاد‌های انتخاباتی در شهر‌های نارنجی و بیش از ۲۵ نفر در شهر‌های با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.