سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری ۷۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان میزان خرید گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان استان را ۷۲۰ هزار تن عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدامین چلداوی مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: ۶۲ درصد از مجموع یک میلیون و ۱۴۳ هزار تن گندم تولیدی استان با همکاری شبکه یکپارچه تعاون روستایی و مابقی آن از سوی غله و کارخانه‌های آرد به صورت تضمینی خریداری شده است.

او با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ موفق به خرید تضمینی ۷۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان شده است، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در ۶۱ مرکز خرید در ۲۵ شهرستان استان انجام شده و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

چلداوی خرید بیش از ۹۵درصد محصول گندم استان را در ۴۰روز ابتدایی عملیات برداشت عنوان کرد و ادامه داد: امسال یک میلیون ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که در این رابطه فعالیت شبکه تعاون روستایی در زمینه خرید این محصول راهبردی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه امسال رکورد جدیدی از خرید دانه روغنی کلزا از سوی تعاون روستایی ثبت شد، تصریح کرد: امسال ۷۳ هزار تن کلزا در ۴۰ مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شد که این مهم در شرایط سخت دمای بالای هوا، در ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا انجام شد.

چلداوی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار ۸ کارخانه روغن کشی کشور برای خرید توافقی کلزا استان به صورت مستقیم وارد کار شدند، گفت: کشت و خرید قراردادی دانه روغنی کلزا و قیمت مناسب آن، زمینه را برای توسعه این کشت راهبردی در خوزستان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.