سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزشمار انتخابات به عدد ۱۴ رسیده است/ انتخاباتی‌تر شدن فضای استان در فضای مجازی

مهم‌ترین اخبار درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان یزد را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، روزشمار انتخابات به عدد ۱۴ رسیده است و فضای کشور واستان یزد نیز بیشتر به رنگ و بوی انتخابات درآمده است. حضور داوطلبان و نامزد‌ها در رسانه‌ها و تشریح برنامه‌ها، به انتخاباتی‌تر شدن فضای استان بیشتر کمک کرده است.

از سویی دیگر تشکل‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران نیز سعی دارند معیار‌های انتخاب اصولی و صحیح را بیشتر تبیین کنند.

روز‌های حساس به سرعت در حال سپری شدن است و روز شمار و تقویم نشان می‌دهد که به سرعت به روز‌های سرنوشت ساز مردم در مناطق مختلف کشور ایران اسلامی نزدیک می‌شویم، حضور و مشارکت مردم در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در آینده و وضع کشور دارد.

هرگونه فعالیت تبلیغاتی قبل از بازه زمانی در فضای مجازی ممنوع!

شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد  آخرین فرصت اعلام اسامی نهایی کاندید‌اهای شورا‌های اسلامی شهر و روستا را شانزدهم خردادماه اعلام کرد و گفت: براساس قانون کاندید‌اهای شورا‌ها از بیستم تا بیست و ششم خردادماه و به مدت یک هفته فرصت دارند تا به انجام فعالیت‌های تبلیغاتی بپردازند و هرگونه فعالیت تبلیغاتی قبل از این بازه زمانی در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است.

 او با بیان اینکه زمان تبلیغات شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود، گفت: بعضی افراد در یزد شروع به تبلیغات مجازی کرده‍ که این موارد تخلف محسوب می‌شود.

ائمه جمعه سراسر استان در عین‌حال فواید و ضرورت‌های مشارکت حداکثری را نیز برای مردم تشریح کردند.

خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان‌ها نیز بر مدار انتخابات و معیار‌های انتخاب صحیح شکل‌گرفته بود. «انتخاب اصلح» کلیدواژه‌ای بود که ائمه جمعه سراسر استان  بیشتر بر آن تأکید کردند و از مردم خواستند با بینش سیاسی قدم در عرصه انتخابات بگذارند.

مردم به حرف دشمنان توجه نکنند/ هدف دشمنان جلوگیری از حضور مردم در انتخابات

حجت الاسلام سید ناصر محمدی، امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه ، گفت: دوران زورگویی به پایان رسیده و ملت‌ها دیگر زیر بار سلطه دشمنان خصوصا آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین حامیان آنان در منطقه نمی‌روند.

 

او  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت انتخابات و مشارکت مردم، گفت: دشمنان به شدت تلاش می‌کنند تا از حضور مردم در پای صندوق‌های رای جلوگیری کرده و مشارکت مردم را تحت تاثیر قرار دهند، اما همه مردم با هر نوع تفکر باید برای تقویت کشور و نظام در این انتخابات حضور یافته و به حرف دشمنان توجه نکنند.

فردی را انتخاب کنید که در خط اسلام و ولایت باشد

حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه بافق  با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات مهم است چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از مردم و همراهی و آگاهی آنان است.

 او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: نامزد‌های انتخاباتی وعده‌هایی را که نمی‌توانند آن را محقق کنند به مردم ندهند.

او تصریح کرد: برخی از کاندیدا‌ها تقویت خود را در تضعیف اعتقادات می‌دانند و می‌خواهند حضور مردم را کمرنگ کنند.

استان یزد کمترین تخلف و تنش در روند تبلیغات

محمدعلی شاه حسینی، دبیرستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه عموم تبلیغات انتخاباتی این دوره به فضای مجازی منتقل شده است، گفت: جایگزینی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی به جای تبلیغات شهری نقطه قوتی برای کاندید‌ها و ستاد‌های تبلیغاتی آن‌ها است، زیرا فضای مجازی ظرفیت و بستر مناسبی برای معرفی کاندید‌اها و برنامه‌های آن‌ها و پاسخگویی به نقد‌های احتمالی است.

او با بیان اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از ششم خردادماه آغاز شده است، اظهارداشت: از ابتدای فعالیت ستاد‌های تبلیغاتی کاندید‌های ریاست جمهوری در استان یزد تاکنون شاهد کمترین تخلف و تنش در روند تبلیغات ستاد‌ها بوده ایم.

در این بسته از آخرین خبرهای مرتبط با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شما را مطلع خواهیم کرد.

اصل حضور مردم، پشتوانه نظام است

مردم نیز همواره فارغ از نگاه‌های حزبی و جناحی و بی‌توجه به برخی سیاسی‌بازی‌ها و سیاسی کاری‌های احزاب، پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند و اصل را بر مشارکت حداکثر گذاشته‌اند.

انتخابات همواره صحنه‌ای برای سنجش اراده مردم بوده و انتخابات به دلیل دخیل بودن مردم در رقم زدن سرنوشت جامعه، عزت و اعتماد به نفس برای مردم به ارمغان آورده است.

فساد افراد را نباید به پای انقلاب بگذاریم

 مردم باید بدانند که فسادی اگر از سوی شخصی یا گروهی انجام می‌شود، نباید به پای انقلاب اسلامی گذاشت چرا که این انقلاب به برکت خون هزاران شهید برپا شده و ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه؛ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.