امام جمعه بافق گفت: پویش اتاق شهید در هر خانه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تغییر سبک زندگی و تربیتی خانواده ها راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه بافق در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: یکی از مصوبات این جلسه، راه اندازی پویش اتاق شهید در هر خانه است.

او افزود: به این منظور در هر خانه یک اتاق به یک یا چند شهید اختصاص می‌یابد که این موضوع می‌تواند سبک زندگی و تربیتی آن خانواده را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تشویق و توصیه شهدا در این زمان هم حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

او افزود: در مسیر تجلیل شهدا باید کار حداکثری کرد. همه‌ی ما مدیون شهداء و ایثار گران هستیم و یکی از روش‌هایی که می‌توانیم ادای دین نماییم، شناساندن همه جانبه‌ی آنان به نسل‌های امروز و آینده است که شهداء را به خوبی درک کنند.

حجت الاسلام عباس زارع مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز رونق فرهنگ ایثار و شهادت را با توجه به تاکیدات  رهبرمعظم انقلاب خواستار شد و گفت: فرهنگ شهادت باید به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح باشد.

او استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از رسانه‌های نوین و عرضه محتوا در فضای مجازی ضرورت دارد و نباید از این فضا که مورد توجه عموم جامعه قرار دارد، غفلت کرد.

حجت الاسلام زارع  دفاع مقدس را دانشگاهی عنوان کرد که ورودی آن انواع شخصیت‌ها با شاخص‌های متفاوت بود و خروجی آن، شهدایی شدند که محور وحدت و همدلی جامعه هستند.

در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بافق به بیان گزارش از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده این نهاد برای تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده شهدا پرداخت.

بازدید و دیدار هفتگی مسئولان ادارات از خانواده شهدا، حضور روحانیون در منزل شهدا، ضبط و نشر خاطرات خانواده شهدا، نشر کلیپ‌های اثرگذار خانواده شهدا در فضای مجازی، برگزاری اردو‌های فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان، نصب تمثال شهدا در روستا‌ها و اماکن و استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان شهرستان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مواردی بود که حاضرین در مورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.