سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد رهبری آیت‌الله خامنه‌ای از سوی امام خمینی در مهرماه ۱۳۶۷

صفحه منتسب به رهبر انقلاب تصویر نوشته‌ای را با موضوعیت پیشنهاد امام خمینی (ره) برای رهبریت حضرت آیت الله خامنه‌ای در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، با انتشار تصویر نوشته‌ای بخشی از پیشنهاد رهبری آیت‌الله خامنه‌ای از سوی امام خمینی در مهرماه  ۱۳۶۷ منتشر کرد. در ادامه متن و تصویر نوشته منتشر شده را مشاهده می‌کنید:

"در مهرماه سال ۱۳۶۷ یعنی ۶ ماه پیش از برکناری آیت‌الله منتظری، جلسه‌ای در محضر امام‌خمینی با حضور سران قوا برگزار شد. آقای هاشمی رفسنجانی به امام گفته بود: اگر آقای منتظری را کنار بگذارید ما در رهبری دچار مشکل می‌شویم. کسی را نداریم. امام فرموده بود: چرا ندارید؟ آقای خامنه‌ای!
آیت‌الله خامنه‌ای نیز تعریف می‌کنند که در آن جلسه به امام گفتند: «آقا! ما در این مجموعه‌ی دوستان کس دیگری غیر از آقای منتظری نداریم.» ایشان گفتند: «نه، این‌جور نیست! شما رهبر بشوید!»
خانم زهرا مصطفوی دختر امام هم نقل می‌کنند: «من مدّتها قبل از برکناری قائم‌مقام رهبری شخصا از محضر امام درباره‌ی رهبری پرسیدم و ایشان از آیت‌الله خامنه‌ای نام بردند. پرسیدم که آیا شرط مرجعیّت و اعلمیت در رهبری لازم نیست و ایشان نفی کردند و از مراتب علمی ایشان پرسیدم و صریحا فرمودند که ایشان اجتهادی که برای ولیّ‌فقیه لازم است را دارد.»"


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.