سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش اقتدار مرزبانان در دل کویر/ افتتاح ۱۴ پاسگاه مرزی در خراسان جنوبی

با برگزاری رزمایش اقتدار ۵ در خراسان جنوبی و افتتاح ۱۴ پاسگاه مرزی در استان، گوشه‌ای از آمادگی و اقتدار ایران برای حفاظت از مرز‌ها به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نیرو‌های مرزبانی خراسان جنوبی با شلیک سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین، گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

شلیک این سلاح‌ها در قالب رزمایش اقتدار ۵ انجام شد و در آن قدرت و اقتدار مرزبانی به نمایش در آمد.

هوشیاری مرزبانان، زنگ خطری برای دشمنان

یکی از مرزبانان خراسان جنوبی می‌گوید: با برگزاری این رزمایش نشان دادیم که برای مقابله با دشمن هوشیاریم و در آمادگی کامل به سر می‌بریم.


بیشتر بخوانید


او ادامه می‌دهد: این آمادگی زنگ خطری است برای دشمنان ایران که اگر می‌خواهند نگاه چپ به ایران بیاندازند، با پاسخ‌های کوبنده روبرو خواهند شد.

این رزمایش با هدف ارتقای آمادگی مرزبانان در دفاع از کشور برگزار شد.

بهره برداری از پاسگاه‌های مرزی و برجک‌های نگهبانی

همچنین در جریان سفر سردار گودرزی فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی، طرح بازسازی و خوشایندسازی پاسگاه مرزی میل ۷۳ هنگ مرزی گزیک درمیان به نمایندگی از ۱۴ پاسگاه مرزی خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

برجک گروهان دوکوهانه هنگ مرزی نهبندان نیز با هزینه کرد ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: نیرو‌های مرزبانی با همکاری سایر نیرو‌های مسلح کشور در اوج اقتدار و آمادگی، حفاظت و حراست از ۹۸ درصد مرز‌های کشور را بر عهده دارند.

او افزود: بودجه اختصاص یافته در نیمه دوم پارسال به خراسان جنوبی از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور، ۲۵ میلیارد تومان بوده است که این اعتبار صرف ساخت و ساز برجک ها، تأمین تجهیزات و آماده سازی زیرساخت‌ها برای هوشمندسازی سامانه‌ها شده است.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.