فرماندار شهرستان نهبندان گفت : مرزهای این شهرستان از ورود ویروس هندی پایش می شوند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به افزایش آمار  بیماری کرونا  گفت: وزیر کشور دستوری به استانداران شرق کشور برای پایش مرز‌های شرقی مبنی بر کنترل دقیق مرز‌ها و مراودات  مرزی برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا از نوع هندی  داده اند.

 او  افزود: بنا براین دستور، مرز‌های نهبندان با دقت بیشتری پایش می‌شود  البته، چون گذرگاه رسمی برای عبور و مرور نداریم، بنابراین حساسیت‌ها و کنترل مرز‌ها باید با جدیت انجام شود.

بیکی اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با بیماری کرونا توسط بسیجیان طرح موفقی عنوان کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی باید همه جانبه در شهرستان ادامه یابد.

فرماندار نهبندان با اشاره به تغییر وضعیت این شهرستان  از رنگ نارنجی به زرد مطح کرد: ساده انگاری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی نباید بر جامعه حاکم شود بنابراین با بازرسی‌های شبکه بهداشت اتاق اصناف و نیروی انتظامی باید بصورت مستمر در دستور کار باشد.

او در ادامه گفت: مراسم شب‌های احیای ماه مبارک رمضان باید صرفاٌدر فضای باز و با محدودیت زمانی دو ساعت و در صورت امکان معین شده و با ۲۵ درصد ظرفیت مکان برگزار شود.

بیکی با گلایه از اینکه استفاده از ماسک در بین اصناف ضعیف است گفت: این در صورتی است که بیشترین نفع از رعایت ضوابط بهداشتی بعد از سلامت جامعه به خود اصناف برمی گردد براین اساس استفاده از ماسک  الزام قانونی دارد و با اصنافی که ضوابط بهداشت را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: در حال حاضر اصناف شهرستان نهبندان ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداستی را رعایت می‌کنند که با همراهی اصناف این عدد بیش از ۹۵ درصد برسد 

او  در پایان گفت: برای جلوگیری از سرایت کرونای هندی مرزبانی باحساسیت مرز‌ها  را پایش می‌کند.  

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.