سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر ایران:

هلال احمر ایران ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر کرده است

کاپیتان چراغی گفت: هلال احمر ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر کرده و در برخی از استان‌ها این عملیات به صورت ۱۵ روزه بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، کاپیتان چراغی رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر ایران امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از آشیانه بالگرد هلال احمر زنجان  گفت: در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات در حال حاضر ۲۴ فروند بالگرد دارد که ۲۰ فروند هلیکوپتر عملیات امداد و نجات را در کشور انجام می‌دهند.


او افزود: با توجه به اینکه ۲۰ فروند بالگرد در استان‌ها مستقر است در برخی از استان‌ها این عملیات به صورت ۱۵ روزه بین آن‌ها تقسیم می‌شود.


رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: همه عملیات‌های امداد هوایی هلال احمر در سال گذشته ۱۰۰ درصد انجام شده و ۲۹۶ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.


چراغی به موضوع تعمیرات و نگهداری بالگرد‌های امداد و نجات هلال احمر اشاره کرد و گفت: شرکت نوید وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های هلیکوپتری کشور است که تعمیرات بالگرد‌های این مجموعه را انجام می‌دهد.


او ادامه داد: پارسال در سازمان امداد و نجات ۱۶ بالگرد غیرفعال داشتیم که در حال حاضر با حمایت و پشتیبانی‌های رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل و رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از شرکت نوید، توانستیم تعمیرات پنج فروند بالگردی که نیازمند تعمیرات اساسی بود را انجام دهیم.


رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر در کشور بعد از نیرو‌های مسلح، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سامانه بالگردی را دارد و در سامانه نیرو‌های فنی و خلبانان بیشترین متخصصین را هلال احمر دارد چرا که این نیرو‌ها ۳۰ سال تجربه خدمت در مجموعه نیرو‌های مسلح را داشته اند.


چراغی با بیان اینکه توانمندی پروازی هلال احمر در سطح عالی قرار دارد، گفت: همه پرواز‌های عملیات‌های امداد و نجات از سخت‌ترین و حساس‌ترین پرواز‌های کشور به شمار می‌رود.


او افزود: علاوه بر فعالیت‌های امدادی فعالیت‌های دیگری نیز در کشور انجام می‌دهیم  و در مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نیز با نیرو‌های مسلح، وزرات دفاع و پشتیبانی همکاری داریم.


رئیس امداد هوایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علاوه بر این عملیات‌های بیان شده با اورژانس کشور نیز همکاری داریم، ادامه داد: به علت نبود بالگرد اورژانس در منطقه حادثه و یا سایر مشکلات به علت توانمندی هلال احمر ماموریت‌های این بخش به هلال احمر واگذار می‌شود.


چراغی گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک بتوانیم همه استان‌ها را به بالگرد مجهز کنیم.

 

کاپیتان رسولی مدیر عامل شرکت خدمات هلی کوپتری نوید گفت: این شرکت مسئولیت راهبری، تعمیر و نگهداری ۲۴ فروند هلی کوپتر جمعیت هلال احمر کشور را برعهده دارد.

او افزود: از این تعداد هلیکوپتر ۲۱ فروند عملیاتی و آماده به کار در ۳۱ استان کشور تقسیم شده که هر فروند از طلوع تا غروب آفتاب آماده اجرای ماموریت‌های امداد و نجات هستند.


رسولی ادامه داد: سعی کرده ایم بالگرد‌ها را در کشور به گونه‌ای تقسیم کنیم که در کمترین زمان ممکن در حوادث و رویداد‌ها هلی کوپتر را فعال کنیم.


مدیر عامل شرکت خدمات هلیکوپتری نوید گفت: بالگرد‌های هلال احمر در استان‌های مشهد، کرمان، قم، تهران و زاهدان به صورت ثابت و در ۳۶۵ روز از سال مستقر هستند که علت این مهم به دلیل دوری مسافت این استانهاست که در صورت جابجایی هزینه پرواز زیادی را به هلال احمر تحمیل می‌کند.


رسولی افزود: هلیکوپتر‌های هلال احمر در برخی از استان‌های نزدیک از جمله زنجان و قزوین، کردستان و کرمانشاه و دیگر استان‌ها مشترک بوده و در ماه ۱۵ روز در مرکز استان مستقر می‌شود.


او ادامه داد: خلبان‌های هلال احمر بیش از چهار ساعت پرواز داشته اند و از منتخبان مدرسان نیرو‌های مسلح و هوانیروز، هلیکوپتری هواناجا هستند آن‌ها خلبان یک‌هایی بوده اند که به عنوان خلبان ۲ در هلال احمر فعالیت دارند.


رسولی گفت: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار ساعت پرواز عملیات امداد و نجات انجام می‌دهیم که ماهانه ۱۵۰ ساعت پرواز برای این ماموریت‌ها در کشور انجام می‌شود.


او بابیان اینکه گروه فنی پرواز هلال احمر از بازنشسته‌های نیرو‌های مسلح هستند و ۳۰ سال تجربه کار دارند، افزود: ماموریت‌ها دقیق و در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.