سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲۳۱۲ تخته فرش و گلیم با کمک مددجویان کرمانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از تولید ۲ هزار و ۳۱۲ تخته فرش و گلیم با کمک مددجویان کرمانی طی پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه مددجویان کرمانی سالانه حدود ۱۹ هزار مترمربع فرش و گلیم دستباف تولید می‌کنند، گفت: مددجویان کرمانی طی پارسال ۲ هزارو ۳۱۲ تخته فرش و گلیم به متراژ ۱۸ هزار و ۴۹۶ مترمربع تولید و روانه بازار فروش کرده‌اند.

او ارزش این فرش‌های تولیدی را حدود ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون حدود پنج هزار بافنده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

خواجه تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان را هم‌اکنون ۴ هزار و ۳۷۲ دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالیبافان تحت حمایت، تامین مواد اولیه موردنیاز آن‌ها از طریق راهبر شغلی تهیه و فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه با کمک این نهاد به فروش می‌رسد.

او افزود: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالیبافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان با قیمت بالاتر، تلاش می کند، بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

خواجه، استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به‌صورت چهره به چهره را از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی اعلام و بیان کرد: پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه موردنیاز با کمک کمیته امداد، طرح راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.