سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۵ هزار و ۵۷۹ ماموریت کرونایی در کرمانشاه/ابتلای ۶۰ درصد نیرو‌های اورژانس کرمانشاه به کرونا

مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از زمان شیوع بیماری کرونا،حدود ۵ هزار و ۵۷۹ ماموریت مربوط به بیماران کرونایی در استان انجام شده است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اکبر آزادی مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از زمان شیوع بیماری کرونا، ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۵ هزار و ۵۷۹ ماموریت مربوط به بیماران کرونایی در استان انجام شده است.

او در خصوص نحوه عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی در دوران کرونا در استان، گفت : با شیوع کرونا در اسفندماه سال ۹۸ همکاران فوریت‌های پزشکی هم در کنار کادر درمان به بیماران کرونا خدمات‌رسانی می‌کنند.

او افزود: از زمان شروع، ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۵ هزار و ۵۷۹ ماموریت مربوط به بیماران کرونایی در استان انجام شده که این ماموریت‌ها مربوط به انتقال بیماران از منزل به مراکز درمانی، انتقال بیماران از سایر مراکز درمانی به مراکز درمانی هدف و انتقال بیماران با اتوبوس آمبولانس از سایر شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها به مرکز استان، است.

مورد فوتی نداشتیم

مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود ۶۵۰ کادر درمانی و فوریت‌های پزشکی در استان، گفت: همکاران در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در ۶۷ پایگاه شهری و جاده‌ای سطح استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

او افزود: ۶۰ درصد از پرسنل درمانی و فوریت‌های پزشکی استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه مورد حاد و فوتی نداشتیم.

آزادی گفت: با توجه به گستردگی شهری و افزایش آمار تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان نیاز به پایگاه‌های جدید داریم که در این راستا در سال ۱۴۰۰ چند پایگاه در سطح استان راه‌اندازی خواهد شد تا طبق برنامه ششم کشوری به استاندار برسیم.

او ادامه داد: در ماموریت شهری فوریت‌های پزشکی باید کمتر از ۱۰ دقیقه و در ماموریت جاده‌ای کمتر از ۱۵ دقیقه بر بالین بیمار حاضر شود، طبق آمار‌ها این زمان در شهر کرمانشاه ۷.۶ ثانیه و در جاده‌ها ۱۳ دقیقه است.

آزادی گفت: چنانچه شهروندی که نیاز به خدمات اورژانسی پیش بیمارستانی مرکز فوریت‌های پزشکی داشت و تلفن ۱۱۵ جوابگو نبود، حتما با شماره پشتیبان ۳۸۲۲۲۲۲۲ تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.