مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: ۳ هزار و ۶۰۶ دُز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۳ هزار و ۲۵۶ دُز از آن مربوط به نوبت اول و ۳۵۰ دُز نیز مربوط به نوبت دوم بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت : تا صبح امروز ۳ هزار و ۶۰۶ دُز واکسن در شهرستان تزریق شده که ۳ هزار و ۲۵۶ دُز از آن مربوط به نوبت اول و ۳۵۰ دُز نیز مربوط به نوبت دوم بوده است.

او گفت : دیروز ۵۰۰ دُز واکسن وارد شهرستان شد که از امروز تزریق آن را برای همشهریان شروع کرده‌ایم، امروز قرار است یک‌هزار دُز واکسن نیز به دستمان برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور با بیان اینکه هشت مرکز شهری و روستایی برای تزریق داریم، ادامه داد: هفت مرکز از این تعداد روستایی و یک مرکز شهری (شهر گودین) است و ۲ مرکز تجمیعی با همکاری آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که هر کس نوبت اول واکسن را در هر مرکزی دریافت کرده برای نوبت دوم هم به همان مرکز مراجعه کند.

امیری با بیان اینکه از ۲۸ خردادماه مرگ و میر کرونایی در بیمارستان شهرستان نداشته‌ایم، گفت: ۱۸ بیمار مشکوک به کرونا هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند.

استقبال کمتر از ۵۰ درصدی از واکسن کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود از استقبال کمتر از ۵۰ درصدی از واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد.

مولود حسینی با اشاره به تبلیغات منفی در مورد واکسن کرونا و شایعات فضای مجازی افزود: با وجود اطلاع‌رسانی گسترده، کمتر از ۵۰ درصد جامعه هدف در شهرستان جوانرود از واکسن کرونا استقبال می‌کنند.

او افزود: امیدواریم در هفته‌های آینده با واکسینه شدن رده‌های سنی پایین‌تر میزان استقبال از واکسن کرونا در سالمندان افزایش یابد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود با اشاره به نارنجی بودن این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

او با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مردم همچنان باید با ماسک زدن در هر شرایطی و پرهیز از تجمع در مراسمات عروسی و عزا و مکان‌های سرپوشیده و شلوغ به مبارزه علیه ویروس کرونا ادامه دهند .

۷۱ هکتار از مزارع گندم سرپل ذهاب دچار حریق شد

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: امسال ۷۱ هکتار از مزارع گندم این شهرستان دچار حریق شده که شامل ۵۰ هکتار گندم و ۲۱ هکتار هم پسمانده مزارع است.

نورالدین فرزادی پور افزود: این حوادث به علت خطای انسانی یا دیگر عوامل رخ داده است.

او افزود: با وجود خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی که اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد، اما با سخت کوشی زارعین و با بهره‌گیری از سامانه گرمسیری، وضعیت نسبتا مطلوبی در برداشت گندم داریم.

فرزادی پور ادامه داد: تاکنون حدود ۲۴ هزار تُن به صورت گندم دوروم و گندم معمولی از زارعین در هشت مرکز خرید خریداری شده که از این میزان ۱۸ هزار تن گندم دورم است که توسط بخش خصوصی خریداری و به کارخانجات تولید ماکارونی تحویل می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: شش هزار تُن گندم معمولی نیز خریداری شده که در سیلو‌ها برای تامین آرد مورد نیاز مردم نگهداری خواهد شد.

فرزادی پور ادامه داد: ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود در مجموع ۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.

او افزود: با توجه به افت بارش نزولات آسمانی نسبت به سال‌های گذشته، متاسفانه گندم زار‌های دیم آسیب جدی دیدند و زارعین درآمد مطلوب ندارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.