سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان تا پایان مردادماه ادامه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد تا پایان مردادماه انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا و انجام الکترونیکی مراحل ثبت نام دانش آموزان، نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست.

او افزود: اولیای دانش آموزان می‌توانند با ورود به سامانه "سیدا" از درگاه "پادا" به نشانی www.pada.medu.ir ثبت نام فرزندان خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: اولیای دانش آموزان می‌توانند مدارک مورد نیاز ثبت نام دانش آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند و نیاز به حضور آن‌ها در مدارس نیست.

رحمتی با اشاره به شرایط سنی ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی گفت: دانش آموزان ۴ سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش آموزان ۵ سال تمام در پیش دبستانی ثبت نام خواهند شد و دانش آموزان ۶ سال تمام هم وارد کلاس اول می‌شوند.

او بر ممنوعیت دریافت هرگونه وجه از دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس دولتی تأکید کرد و افزود: حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه حائز اهمیت است بنابراین برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه ثبت نام تنها بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش آموز انجام خواهد شد، اظهار داشت: با الکترونیکی شدن ثبت نام دانش آموزان از تجمع خانواده‌ها در مدارس خودداری خواهد شد.

رحمتی ادامه داد: دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی نیز بعد از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

او درباره نحوه سنجش سلامت دانش آموزان تصریح کرد: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت نام قطعی باید سنجش سلامت خود را انجام دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.